Deset zaposlenih iz izobraževalnih organizacij, članic ZiSSS, se je odpravilo na strokovno izpopolnjevanje v Carigrad, znan tudi kot Istanbul, v okviru mobilnosti  Erasmus+. Naš cilj je bil pridobiti nova strokovna znanja o igrifikaciji in vlogi iger v izobraževanju. V štirih dneh smo se posvetili teoriji in praksi ter spoznali številne primere uporabe iger za poučevanje. Vrnili smo se s svežim znanjem, ki ga želimo deliti z drugimi izobraževalci.

Igrifikacija je koncept, ki vključuje uporabo elementov igre v procesu poučevanja. Zajema sisteme nagrajevanja, tekmovalnosti, ciljno naravnanost in motiviranost za dosego učnih rezultatov. Udeleženci smo se seznanili s konceptom igrifikacije in razliko med igrifikacijo ter igrami za poučevanje, imenovanimi GBL. Gre za pripravljeno igro, ki pritegne pozornost učečega se in mu omogoča učenje skozi igro. Ugotovili smo, da je GBL zahtevnejši pristop. Zahteva več truda in inovativnosti pri oblikovanju iger, ki podpirajo učne cilje.

Glavni cilj igrifikacije v izobraževanju je narediti učenje zabavno in motivirajoče. Igrifikacija privlači vse generacije učečih se in spodbuja sodelovanje. Pomembno je ustvariti motivacijski cilj, ki vzbudi radovednost in je razdeljen na manjše korake. Ti omogočajo učečim se avtonomijo pri napredovanju. Jasna in poštena pravila igre ter zanimivi in zabavni izzivi, povratna informacija in nagrade v igri pa igrajo ključno vlogo pri motivaciji učečih se.

Udeleženci smo imeli priložnost preizkusiti pridobljeno znanje na praktičnih primerih. Med drugim smo se ukvarjali z oblikovanjem učnih iger in spoznali primere njihove uporabe v izobraževalnem procesu. Vrnili smo se polni navdušenja in z željo, da delimo svoje znanje z drugimi izobraževalci. Načrtujemo organizacijo delavnic in usposabljanj. Predstavili bomo koncept igrifikacije ter primere uporabe iger v izobraževanju, da bi spodbudili nove in inovativne pristope. Vključili bomo razvoj lastnih iger, prilagojenih učnim ciljem in potrebam različnih učnih skupin.

Uporaba igrifikacije v izobraževanju prinaša številne koristi.

  • Povečana motivacija: Igrifikacija ustvarja vzdušje igrivosti in tekmovalnosti, ki spodbuja učeče se k večji angažiranosti in vztrajnosti pri učenju. S tem se povečuje motivacija za doseganje učnih ciljev.
  • Aktivno učenje: Igre v izobraževanju omogočajo aktivno učenje, kjer učeči se prevzemajo aktivno vlogo, se preizkušajo v različnih situacijah ter rešujejo probleme. To spodbuja boljše razumevanje in poglobljeno učenje.
  • Sodelovanje in timsko delo: Igre spodbujajo sodelovanje med učečimi se in spodbujajo timsko delo. Skupinske igre in izzivi spodbujajo komunikacijo, sodelovanje in razvoj socialnih veščin.
  • Personalizacija učenja: Igrifikacija omogoča prilagajanje učnih izkušenj posameznikovim potrebam in interesom. Sistem nagrad in napredovanja lahko temelji na individualnih dosežkih, kar omogoča personalizirano učenje.
  • Povezava med teorijo in prakso: Uporaba iger v izobraževanju omogoča boljše povezovanje teoretičnih konceptov s praktičnimi primeri. Učeči se lahko preizkusijo svoje znanje v simuliranih situacijah in tako bolje razumejo uporabnost pridobljenega znanja v resničnem svetu.

Udeleženci strokovnega izpopolnjevanja smo prepričani, da bo igrifikacija v izobraževanju prinesla pozitivne spremembe v učni proces ter spodbudila inovativnost in kreativnost tako med učečimi kot med izobraževalci.

Več o našem bivanju in poteku usposabljanja pa si lahko preberete v blogu.

Belinda Lovrenčič (belinda.lovrencic@ric-nm.si), RIC Novo mesto