Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto in Fakulteta za organizacijske študije v Novem mestu sta 22. junija organizirala štiriurni multiplikativni dogodek, na katerem sta predstavila evropski projekt WELLy: Predstavitev profila menedžerja za dobro počutje na delovnem mestu za preprečevanje stresa, povezanega z delom, in boj proti njemu.

Na dogodku, ki se ga je v živo prek spleta udeležilo več kot 200 ljudi, ogledov posnetka pa je še najmanj 2-krat toliko (številka še vedno narašča), sta obe novomeški organizaciji predstavili projekt, njegove dosedanje rezultate in naloge, ki jih bosta skupaj z evropskimi partnerji uresničili do konca projekta; zainteresirane sta povabili, naj se udeležijo brezplačnega pilotnega usposabljanja za menedžerja za dobro počutje na delovnem mestu, ki se bo začelo oktobra letos.

Predstavljene so bile tudi dobre prakse. Sodelovali so Siniša Dagary, lastnik ekosistema Secret Life, predavateljica Zinka Kosec ter Tone Dolenšek, direktor računovodskega in svetovalnega podjetja Fin Servis iz Ljubljane. Spregovorili so o tem, zakaj je zanje tako zelo pomembno, da se njihovi zaposleni na delovnih mestih dobro počutijo, ter učinkih, ki jih prinaša skrb za dobro počutje med zaposlenimi.

Siniša Dagary je spregovoril tudi o posledicah trenutne zdravstveno-ekonomske krize in predstavil načine, na katere se z njimi soočajo zaposleni v podjetjih, posebno tisti, ki so delali od doma oziroma še vedno delajo na daljavo. Povečan stres, kaotičen delovnik, upad prihodkov zaradi covida-19 nanje slabo vplivajo. Še posebej se je stres nakopičil pri tistih, ki so zaradi covida-19 tudi obležali. Kot je povedal naš sogovornik, ki se ga je bolezen držala slab mesec: »Kadar smo v stresu, v zavestnem ali podzavestnem, to slabo vpliva na ustvarjalnost in učinkovitost zaposlenih.« To pa pripelje do naslednje točke: »Veliko menedžerjev, šefov želi nekaj v podjetju premakniti. Več je treba delati, morda morajo tudi sami prevzeti vlogo svojih podrejenih, ker so odsotni, delo pa mora biti opravljeno. Zato se zgodi, da vedno več delajo, rezultati so morda slabši, nižji. Tudi podjetniki lahko pregorimo. Mislim, da se je to zgodilo vsakomur od nas. Ni bilo lahko, način dela se je (zaradi covida-19) spremenil. Tehnologija je opravila svoje in v prihodnosti se bodo stvari odvijale samo hitreje.«

Podjetja se bodo temu morala prilagoditi in poskrbeti za svoje zaposlene, da bodo lahko v prihodnosti preživela, saj so se zaposleni marsičesa odvadili, medtem ko so bili doma. Navzven so sicer enaki, a razmere, ki so jih v zadnjem letu doživeli, so jih spremenile, razmišljajo in čutijo drugače. To pa je tudi eden od poglavitnih razlogov za krepitev kompetenc, s katerimi bodo lahko pomagali izboljšati počutje zaposlenih na delovnem mestu, zmanjševati stresne situacije in učinke negativne energije, ki se zaradi nestabilnih razmer kopiči v vsakem izmed zaposlenih v vseh gospodarskih panogah.

Zinka Kosec se je pogovarjala s Tonetom Dolenškom, direktorjem Fin Servisa, v katerem izjemno dobro skrbijo za svoje zaposlene in tudi stranke. V podjetju, ki je na trgu že več kot 25 let, že od vsega začetka gojijo določene vrednote, za katere menijo, da so pomembne pri opravljanju njihovega dela in zadovoljevanja pričakovanj svojih dolgoletnih strank. Zanimivi sogovornik je povedal, da že pri izboru kadra poskušajo najti posameznike s podobnimi vrednotami, kot jih zagovarjajo v podjetju. »To se nam zdi pomembno zato, da kasneje ne izgubljamo energije in resursov s tem, da bi poskušali ljudi spreminjati in jih prevzgajati. To očitno uspešno počnemo, saj v 25 letih praktično nimamo fluktuacije. Z nami so vsi sodelavci, ki so začeli kariero pri nas. Imamo vero v mlade ljudi. Verjamemo, da ko dobimo mladega človeka, ki je poln želja po znanju, novih izzivih, da mu mi pomagamo pri tem, da ga oblikujemo. On pa seveda to potem na nek način vrača s svojim dobrim delom.« Kot je še povedal, se jim zdi zelo pomembno, da zaposleni na stranke prenašajo dobro razpoloženje, da imajo nasmeh na obrazu, ko so v stiku s strankami. »Zato je zelo pomembno, kako se moji sodelavci počutijo, da delajo v kolektivu, ki ima neko dobro energijo, ki ima pozitivne vibracije, da to lahko prenašajo na stranke.« Podjetje ima vzpostavljene ukrepe za doseganje dobre klime v podjetju: od organizacije prostora, razmer za zdravo življenje – zdravo prehrano, gibljiv delovni čas … »En kup majhnih stvari, s katerimi poskrbimo, da je življenje v podjetju čim prijetnejše, saj na delu preživimo večino časa, večino dneva.« V intervjuju je izpostavil razloge za skrb za dobro počutje zaposlenih: »Dobro počutje zaposlenih je največji vložek v dobre rezultate podjetja. Ne gre gledati na vsak vloženi evro (ki ga namenite v dobro počutje zaposlenih), saj se vrne najmanj trikratno.«

Po aktivnem odmoru se nam je pridružila coachinja Tatjana Dragovič, ki je spregovorila o dobrem počutju na delovnem mestu. Predstavila je pomen coachinga in vpliv delovnih razmer na dobro počutje. »Pomembno je, da sami prispevamo k dobremu počutju na delovnem mestu in ne čakamo, da bodo drugi poskrbeli za to,« je zaključila svoje zanimivo predavanje in dodala: »Če ste se odločili, da ne boste tiho, potem s svojimi nadrejenimi spregovorite o tem, kaj duši vaše dobro počutje na delovnem mestu.«

Karin Zamida (eramus@fos-unm.si), Fakulteta za organizacijske študije Novo mesto