Kaj imajo skupnega lego kocke in izobraževanje odraslih? Veliko. Lego kocke lahko bistveno dvignejo kakovost izobraževanja odraslih in svetovanja.

V okviru mednarodnega projekta, sofinanciranega od EU v okviru programa Erasmus+ KA2 (strateška partnerstva) smo to dokazali.

Projekt Re.M.I.D.A. – prenovljeni modeli za vključitev odraslih iz ranljivih ciljnih skupin, pri katerem RIC Novo mesto sodeluje kot partner, vodi Italijanski partner Consorzio Ro.Ma. Razvili smo novo metodologijo z uporabo LEGO® kock. Podlaga zanjo je že uveljavljen pristop LEGO® Serious Play.

Namen projekta je prispevati k zaposlovanju odraslih oseb, ki jim grozi izključenost. To so zaposleni ali brezposelni, migranti, nekdanji zaporniki, dolgotrajno brezposelne gospodinje idr. V projektu sodelujejo različne organizacije za IO, da bi izmenjale obstoječe in razvile inovativne prakse v Sloveniji, Italiji, Bolgariji, Španiji, Romuniji, Portugalski, Grčiji in Poljski.

Večletno partnersko delo je obrodilo sadove, saj smo razvili novo metodologijo dela z ranljivimi odraslimi:

  • Model Re.M.I.D.A., ki ima strokovna izhodišča v metodi LSP®,
  • Smernice za uporabo modela Re.M.I.D.A. v svetovalnem delu ter
  • Priročnik za uporabo emodžijev (lego čustvenčkov) v procesu svetovanja po metodi Re.M.I.D.A.

Rezultate smo testirali ter za uporabo in promocijo nove metodologije usposobili mentorje.

Ob koncu projekta smo organizirali zaključno konferenco. V Sloveniji so se je udeležili ne le strokovnjaki, temveč tudi oblikovalci politik iz različnih regij. Analiza anketnih vprašalnikov je pokazala, da si večina udeležencev želi več podobnih dogodkov o obravnavani strokovni vsebini.

Na vprašanje, kje in kako bodo uporabili novo pridobljeno znanje, so mentorji navedli različne odgovore:

  • na delovnem mestu, pri delu z odraslimi, uporabniki, študenti, invalidi in mladimi,
  • pri razmišljanju o vsebini in aktivnostih,
  • gradivo bomo vključili v knjižnično izposojo,
  • pri organizaciji dogodkov,
  • pri delu s sodelavci in študenti,
  • v domačem okolju izbira poklicne poti najstnice,
  • pri svetovalnem delu – karierna orientacija,
  • znotraj organizacije med uporabniki in sodelavci.

RIC Novo mesto je izvedel več diseminacijskih aktivnosti, ki so vplivale na lokalno, regionalno, nacionalno in celo evropsko raven. Pridruženi partnerji in deležniki pričakujejo nadaljnje sodelovanje v različnih oblikah:

  • usposabljanje in izobraževanje – sodelovanje v projektih in delavnicah za različne ciljne skupine ne samo uporabnikov, ampak tudi zaposlenih in strokovnjakov,
  • kot prostovoljci, bodoči sodelavci,
  • čim daljše sodelovanje pri različnih projektih,
  • kot izmenjave dobrih praks.

Rezultati projekta so privlačni za izvedbo ponovnih usposabljanj, za različne ciljne skupine, za prenos dobrih praks v druge države EU ter za snovanje novih projektnih idej, kjer lahko kot osnova služi projekt Re.M.I.D.A.  Zanimiva bi bila tudi ponudba usposabljanja KA1 za strokovnjake v različnih državah EU izven partnerstva s pomočjo organizacij, s katerimi RIC Novo mesto sodeluje.

Izkušnje naših udeležencev

Gospa Marija je ločena, njeni otroci pa živijo v tujini s svojimi družinami. Zaradi pomanjkanja delovnih izkušenj in starosti težko najde delo. Živi od socialnega dohodka v stanovanju, ki ga je dobila po ločitvi od moža. Nima veliko prijateljev, saj so bili večinoma ljudje, s katerimi se je družila, njegovi prijatelji njenega bivšega moža. Večino časa se počuti osamljeno in izključeno.

Želi najti službo, novega življenjskega sopotnika ter obiskati svoje otroke in vnuke.

Naša podpora Mariji

Predlagali smo ji, naj se pridruži skupini vrstnikov, ki smo jim predstavili LEGO® metodologijo. Sprva je bila prestrašena in zadržana. Ko pa je zgradila stolp, je razumela bistvo in skozi delo dojela namen vaje. Ni bila prepričana o svojih kompetencah, ker je dolgo časa opravljala vlogi matere in negovalke. Medtem ko je iskala zaposlitev, ni bila prepričana, kaj točno želi delati, in ni zaupala svojim kvalifikacijam. Bala se je, da bi bila premalo izobražena in nikakor ni razmišljala o nadaljevanju šolanja.

Mislila sem, da je to izguba časa, igranje z otroškimi igračami …, zdaj pa sem presenečena, koliko sem se naučila o sebi. Mislila sem, da sem zaradi pomanjkanja vpletenosti v družbo ostala brez koristnega znanja, zdaj pa vidim, da imam še veliko za ponuditi. Prvi korak, ki ga bom naredila, je pridobitev Nacionalne poklicne kvalifikacije (za hotelirja) ali nekaj v turizmu. To moram še raziskati, a me veseli. Zelo sem navdušena nad prihodnostjo in sem zelo hvaležna, ker ste me spodbudili k razmišljanju o možnostih namesto o ovirah. Kdo ve, morda na tem potovanju celo srečam svojo sorodno dušo 😊.

izkušnja gospe Marije

Več o projektu si lahko preberete na spletni strani ali FB projekta.

Končne rezultate projekta bomo objavili ob zaključku projekta konec avgusta 2022.

Tina Kržišnik (tina.krzisnik@ric-nm.si) in Belinda Lovrenčič (belinda.lovrencic@ric-nm.si), RIC Novo mesto