Kakovostno izobraževanje, ki je temelj za uporabnost znanj in za zadovoljstvo udeležencev in partnerjev, je tudi vodilo zaposlenih na LU Jesenice. S sistematičnim pristopom dosegamo, da je kakovost sestavni del celotnega izobraževalnega procesa in razmišljanja zaposlenih.

Zato smo letos že šestič izpeljali Teden kakovosti, in sicer v tretjem tednu v marcu. Presojali smo dva kazalnika kakovosti – izpeljavo izobraževanja ter animacijo za vključevanje v posamezne izobraževalne programe. Pri prvem kazalniku smo ugotavljali, kako predavatelji pri izpeljavi izobraževanja vključujejo in upoštevajo že pridobljeno znanje udeležencev ter presojali, ali povezujejo obravnavane vsebine s konkretnimi primeri iz delovne in življenjske prakse udeležencev. Drugi kazalnik smo preverili z notranjo presojo, kjer smo analizirali, po katerih medijih, s kakšno vsebino, kdaj in kako poteka animacija za vključevanje odraslih v izobraževanje in kdo jo izpeljuje.

 

Na LU Jesenice izvajamo izobraževalne programe za različne ciljne skupine odraslih iz različnih okolij, ki imajo specifične potrebe. Vključeni so v javnoveljavne programe (osnovna šola za odrasle, UŽU, RPO), programe za pridobivanje temeljnih kompetenc, univerzo za starejše, študijske krožke, tečaje slovenščine, aktivnosti Večgeneracijskega centra Gorenjske.

 

Za presojo kazalnika o izpeljavi izobraževanja smo pripravili hospitacijski zapisnik, s katerim smo preverjali, kako predavatelji upoštevajo že pridobljeno znanje udeležencev ter kako povezujejo obravnavane vsebine s konkretnimi primeri. V hospitacije smo zajeli predavatelje, ki so v tednu kakovosti imeli predavanja v programih, trajajočih več kot 30 ur. Tako smo hospitacije opravili v osnovni šoli za odrasle, na univerzi za starejše, programih za pridobivanje temeljnih kompetenc in jezikovnih programih Večgeneracijskega centra Gorenjske. Skupaj smo hospitirali 12 predavateljev, od katerih so nekateri že dlje časa naši zunanji sodelavci, nekateri pa z nami sodelujejo prvič.

Analiza je pokazala, da predavatelji upoštevajo že pridobljeno znanje udeležencev, tako da  uporabljajo vaje, ki so prilagojene njihovemu predznanju in da jih s ponavljanjem snovi spodbujajo k uporabi novo pridobljenega znanja. Za razlago novih besed uporabljajo udeležencem poznano besedišče, prav tako vsebino nove snovi povezujejo z znanjem, usvojenim na prejšnjih srečanjih. Udeležence spodbujajo k uporabi novih znanj, saj so vaje povezane z okoljem in življenjskimi situacijami. Jezikoslovci obravnavano besedišče povezujejo z delovnimi in vsakdanjimi izkušnjami udeležencev in uporabljajo konkretne primere iz vsakdanjega življenja; predstavljajo primere postopkov, ki jih udeleženci potrebujejo pri opravljanju delovnih obveznosti, spodbujajo jih h komunikaciji in aktivnemu sodelovanju v izobraževalnem procesu.

Vsi predavatelji spodbujajo in omogočajo svobodno izražanje in postavljanje vprašanj. Udeležence usmerjajo v uporabo in povezovanje znanja ter tematiko navezujejo na delovno okolje in vsakdanje življenje.

 

Presoja izpeljave izobraževalnega procesa je pokazala, da predavatelji pri obravnavi novih vsebin v manjši meri vanjo vključujejo pojmovanja in razlage udeležencev. Želeli bi si tudi več problemskih vprašanj in dilem ter spodbud za kritično razmišljanje.

Z notranjo presojo smo ugotovili, da imamo na spletni strani LU Jesenice stalno animacijo za programe in projekte, ki potekajo na LU Jesenice; vsak četrtek po e-pošti obveščamo o prihajajočih dogodkih. Prav tako ažurno objavljamo na FB (LU Jesenice in Lujči) – tako v obliki vabil k udeležbi kot v obliki motivacijskih poročil o izvedbi. Animacija je najintenzivnejša na začetku šolskega leta in pred začetkom izvajanja posameznega programa. Večinoma je usmerjena v aktivnosti VGC, medtem ko so podporne dejavnosti manj zastopane. Animacija poteka tudi v javnih medijih, ugotavljamo, da smo v lokalnem časopisu Jeseniške novice redno prisotni, medtem ko bi se na lokalnem radiu Triglav lahko oglašali pogosteje.

Letošnji teden kakovosti nas je usmeril v krepitev aktivnosti za razvijanje kritičnega mišljenja pri udeležencih ter nadaljnji razvoj animacije z vseh vidikov (načini, pogostost, mediji …).

Lea Zlodej (lea.zlodej@lu-jesenice.net), LU Jesenice