Od objave zadnjih e-novičk ACS je EPALE postal bogatejši za številne vsebine. Med drugim na platformi najdete predstavitev Modrih uric. Program, ki so ga razvili v Umetnostni galeriji Maribor, je namenjen starejšim odraslim. »Osrednji namen je seznanjati starejšo publiko z našimi razstavami. Urice minevajo predvsem skozi sproščen pogovor o tem, kaj vidimo v umetninah, zakaj tako vidimo in kakšen pomen razberemo. Pogovor povezujemo tudi z razlagami, demonstracijami in didaktičnimi nalogami (npr. prerisovanjem).« Starejši odrasli imajo osrednje mesto tudi v projektu Erasmus+ Dreamlike neighbourhood, v sklopu katerega so se lotili nedotakljive a zelo pomembne teme javnih stranišč. Ena od pomembnejših vsebin sodobnega časa je zdravstvena pismenost, ki med drugim vključuje tudi znanje o pravilni rabi zdravil. Na EPALE se je predstavil  projekt Erasmus+ Opolnomočenje starejših pacientov za pravilno uporabo zdravil. Izvesti nameravajo predavanja, na katerih bodo udeležence usposobili za ustrezno rabo zdravil, jim omogočili brezplačno svetovanje farmacevta in pripravili osebno kartico zdravil.

Marsikateri udeleženec, ki je imel priložnost sodelovati v projektu Erasmus+, poroča o dodani vrednosti. O vsem tistem, česar v sklopu projekta niso načrtovali, a so kljub temu dodatno spoznali, doživeli in se naučili, predvsem ob neformalnem druženju z gostitelji ali projektnimi partnerji. Zapis o tej dodani vrednosti, kulinaričnem razvajanju ter o tem, kako gostiti projektne partnerje v svoji organizaciji, boste našli v prispevku A spet bomo jedli?!

Ste v zadnjih letih sodelovali pri mednarodnem projektu, ki se je ukvarjal s transformativnim učenjem in vrednotami? Ste v okviru projekta razvili pobudo, ki je v podporo kritičnemu mišljenju in družbenim spremembam? Potem ne odlašajte s prijavo na razpis EAEA za nagrado Grundtvig 2022. Tema letošnjega razpisa je transformativno učenje in vrednote. Prijave zbirajo do 31. marca. Izkoristite priložnost, da se vaše kakovostno delo obeleži in dobi priznanje.

Na EPALE boste med drugim našli predstavitev ponudbe programov izobraževanja, usposabljanja in učenja odraslih v Sloveniji, prispevek o Manifestu učenja in izobraževanja odraslih za trajnost ter predlog priporočila Sveta o učenju za okoljsko trajnost (dokument, ki je nastal na konferenci skupnosti EPALE 19. 10. 2021), seznanite pa se lahko tudi z analizo uresničevanja ReNPIO 2013–2020. Če iščete projektne partnerje in bi jim radi poleg svoje organizacije predstavili dogajanje v IO v Sloveniji, lahko z njimi delite prispevka v angleškem jeziku, ki v dveh delih opisujeta potek in vsebine šestih forumov EPUO. Prvi prispevek opisuje prve tri forume, ki so se osredotočali na vključujočo večkulturno družbo, digitalno in zeleno preobrazbo. Drugi predstavlja naslednje tri, ki so v središče postavili IO kot gonilno silo pri upravljanju spretnosti, izzive starajoče se družbe ter vključenost in dejavno državljanstvo.

Zaključimo z vabilom na nekaj bližajočih se dogodkov. V prostorih Celjskega mladinskega ceha bodo 5 tednov zapored, ob torkih, sredah in četrtkih popoldne med 8. marcem in 7. aprilom, Ustvarjalne delavnice Likovne umetnosti in oblikovanja z Miho Eričem, Izarjem Lunačkom in Majo Modrijan. Kulturni bazar 2022 ob koncu meseca prinaša bogat program strokovnega usposabljanja. Pod naslovom Kultura in umetnost ter blaginja družbe in posameznika bo organiziranih več kot štirideset strokovnih dogodkov. Med 16. in 20. majem pa se bo odvil 6. Evropski teden poklicnih spretnosti 2022, ki se osredotoča na prehod v ogljično nevtralno družbo. Sodelujte v programu ter poskrbite za promocijo slovenskega VET.

Ste se že seznanili z Razpisom Erasmus+ za izobraževanje odraslih 2022? Kaj pa z novo mobilno aplikacijo EPALE in novostjo platforme EPALE Erasmus+ prostor? Obiščite EPALE in preverite!

Vabilo k prispevanju

Se tudi pri vas dogaja kaj zanimivega? Bi tudi vi želeli predlagati tematski prispevek ali razmišljanje o tokratni temi in ga deliti s skupnostjo izobraževalcev odraslih na EPALE? Vabljeni, da s skupnostjo EPALE delite morebitne vire, projektne informacije in rezultate.

Obiščite platformo EPALE, se registrirajte ali prijavite v svoj uporabniški račun, izberite ustrezno kategorijo (novica, spletni dnevnik, vir ali dogodek) ter predlagajte novo vsebino za objavo!

Špela Močilnikar (spela.mocilnikar@cmepius.si), CMEPIUS