Triletni projekt Profi Train v okviru programa Erasmus+ KA2 je namenjen profesionalnemu razvoju učiteljev temeljnih spretnosti na delovnem mestu. Konzorcij sedmih evropskih partnerjev – Avstrije, Češke, Grčije, Malte, Andragoškega centra Slovenije, Švice in Nemčije kot koordinatorice projekta – z naborom obstoječih znanj in izkušenj iz prakse razvija gibke učne pristope za profesionalni razvoj učiteljev spretnosti na delovnem mestu, ki se bodo v drugi polovici projektnega obdobja testirali v vseh sodelujočih državah.

Konec novembra 2017 je v Dortmundu v Nemčiji potekalo prvo od šestih delovnih srečanj projektnih partnerjev, kjer so partnerji predstavili svoje vloge in dosedanje aktivnosti na področju razvoja temeljnih spretnosti na delovnem mestu v nacionalnih kontekstih. Osrednja tema srečanja so bile predstavitve nacionalnih poročil z opisom stanja in potreb po razvoju temeljnih spretnosti na delovnem mestu v partnerskih državah, na podlagi katerih je bil pripravljen osnutek za pripravo projektnega poročila in strokovnega članka.

V času trajanja projekta bodo razviti produkti za usposabljanje in profesionalni razvoj kadrov, ki bodo obsegali priročnik o razvoju spretnosti na delovnem mestu za samostojno učenje, šest tematskih modulov za usposabljanje, namenjenih neposredni rabi v praksi, ter evropski vodnik o pomenu in načinih usposabljanja iz temeljnih spretnosti zaposlenih na delovnem mestu za deležnike. Andragoški center Slovenije je v okviru projekta ob sodelovanju partnerjev odgovoren za drugega od štirih intelektualnih produktov, ki obsega konceptualno zasnovo in koordiniranje nastajanja šestih modulov.

Učenje na delovnem mestu postaja v Evropi vse pomembnejše mesto za vključevanje v izobraževanje in usposabljanje slabše izobraženih in nizko usposobljenih zaposlenih delavcev. Projekt predstavlja pomembno spodbudo za profesionalni razvoj kadra, ki se mora za poučevanje na delovnem mestu prilagajati tako posameznemu podjetju, vsebini, kakor tudi izvajanju izobraževanja v spreminjajočih se pogojih dela in v konkretnih delovnih situacijah. Pridobljena nova spoznanja in rezultate projekta bomo vključevali v nacionalne projekte in programe spopolnjevanja učiteljev.

Diana Volčjak (diana.volcjak@acs.si), ACS