Dvoletni projekt Life Skills for Europe (LSE) v okviru programa Erasmus+ – KA2 je namenjen razvoju celovitejših pristopov k razvoju temeljnih zmožnosti. Konzorcij petih evropskih partnerjev – EAEA, Danske, Združenega Kraljestva, Grčije in Andragoškega centra Slovenije – v okviru projektu zbira, raziskuje in razvija orodja, predloge in priporočila za razvoj življenjskih spretnosti pri izbranih ranljivih skupinah odraslih. Eno od osrednjih vprašanj, s katerimi se ukvarjamo projektni partnerji, je iskanje odgovora na vprašanje, kako z novimi koncepti in pogledi na potrebne spretnosti za življenje povečati učinke izobraževanja odraslih in opolnomočiti ranljive skupine odraslih.

Na dozdajšnjih dveh srečanjih projektnih partnerjev v Köbenhavnu februarja 2017 in Leichestru septembra 2017 je bil ob izvedbi raziskave med strokovnjaki za izobraževanje odraslih, snovalci politik in izobraževalcev odraslih ter analizi strokovnih teoretskih podlag definiran pojem življenjskih spretnosti, ki predstavljajo »sestavne dele zmožnosti za življenje in delo v sožitju z naravo in se oblikujejo kot odgovor (po vsebini in obliki) na potrebe posameznika v konkretnem življenjskem okolju«. ACS je ob sodelovanju partnerjev pripravil metodologijo za zbiranje konceptov in opredelitev življenjskih spretnosti ter za zbiranje primerov prenosljivih dobrih praks in inovativnih orodij iz vse Evrope. Na podlagi zbranih podatkov pripravljamo e-publikacijo v angleškem jeziku, ki bo razgrnila nove poglede na koncept življenjskih spretnosti ter predstavila izbrane dobre prakse in inovativne izobraževalne pristope ter orodja za razvijanje življenjskih spretnosti iz različnih delov Evrope.

V drugem letu projekta do konca leta 2018 bo na podlagi zbranih podatkov in opredelitev pripravljen okvirni kurikul s priporočili za razvoj življenjskih spretnosti ter promocijsko predstavitveno gradivo v podporo diseminaciji projektnih rezultatov med različnimi deležniki.

Projekt predstavlja pomembno in konkretno spodbudo k večji udeležbi odraslih v vseživljenjskem učenju in prepoznavnosti vloge neformalnega izobraževanja (odraslih) za doseganje socialne vključenosti in vključenosti na trg dela v EU. Več o projektu najdete na uradni strani projekta.

 

Diana Volčjak (diana.volcjak@acs.si), ACS