Avtorice Ljubica Marjanovič Umek, Urška Fekonja in Kaja Hacin Beyazoglu so knjigo namenile staršem in starim staršem, vzgojiteljicam in vzgojiteljem – vsem, ki se zavedamo, da je skupno branje naložba v otrokov razvoj.

Posamezna poglavja imajo za naslove vprašalnice, kot so Zakaj je tako pomembno, da beremo; Kako beremo malčku in otroku; Kolikokrat beremo malčku in otroku; Kaj beremo otroku, Zakaj brati tudi e-knjige ipd.

Odrasli med skupnim branjem spodbujajo otrokovo socialno razumevanje tudi z uporabo besed, ki poudarjajo prepričanja junakov v zgodbi: resnica, vedeti, spomniti se, pretentati, zlagati se, verjeti …

Skupno branje odraslih in otrok

Odgovore na vprašanja avtorice utemeljujejo s svojim znanjem, pridobljenem s študijem in raziskovanjem razvojne psihologije. Spoznanja ilustrirajo z rezultati domačih in mednarodnih raziskav. Zavedajo se pomena otroške domišljije in načinov, kako lahko odrasli pripomoremo k njenemu razvoju.

Odrasli moramo poznati pomen skupnega branja, da lahko na ta način vplivamo na življenjske uspehe mlajše generacije. S tem se ukvarja projekt Družinska pismenost, v katerem poleg ministrstev in drugih javnih zavodov sodelujejo tudi strokovnjaki ACS. Knjigo si lahko izposodite v naši knjižnici.

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS