4. in 5. julija smo se tri sodelavke ACS, mag. Ester Možina, dr. Petra Javrh in Vera Mlinar udeležile 4. mednarodnega sestanka projektne skupine GLAS. Srečanja v hibridni obliki, v živo in po Zoomu, smo se udeležili predstavniki ustanov iz vseh patnerskih držav: Anglije, Španije, Belgije in Slovenije.

Kot zanimiv dogodek prvega dne bi izpostavila predvsem strokovni obisk Cités des métiers (Mesto obrtnikov) v Bruslju, organizacije, ki izvaja svetovalno dejavnost na področju izobraževanja in zaposlovanja. Dejansko gre za mrežo 26 organizacij v šestih državah: Španiji, Franciji, Belgiji, Švici, Portugalski in Italiji. Dejavnost je namenjena vsem, ki iščejo informacije za gradnjo svoje poklicne prihodnosti, deluje pa po načelih odprtega dostopa ter brezplačne in anonimne uporabe.

Na Cités des métiers deluje trenutno 70 svetovalcev, ki pokrivajo 5 ključnih področij z zanimivimi nazivi:

  1. Izbirati
  2. Učiti se
  3. Delati
  4. Biti podjeten
  5. Premakniti se

Mogoče bi izpostavila, da pri področju delati ne gre za usposabljanje svetovancev, ki iščejo zaposlitev. Svetovalci jih podpirajo predvsem z različnimi idejami. Sebe imenujejo kar dispečerji za odrasle. Če ne morejo posredovati ustreznih informacij, svetovance namreč napotijo na pravi naslov. Pred zdravstveno situacijo, povezano s covidom-19, so obravnavali 200 svetovancev dnevno.

Po osebnem obisku ustanove se mi podatek ne zdi presenetljiv. V sami organizaciji vlada občutek odprtosti, dostopnosti, na voljo so računalniki in tablični računalniki, ki jih lahko svetovanci uporabljajo. Posamezni kotički v drugem delu prostora so namenjeni svetovalnim obravnavam. Sicer so vidni, a ločeni od prvega dela, saj se na tak način zagotavlja varen prostor za svetovance.

Drugega dne delovnega srečanja smo izvedli delavnico. Namenjena je bila izvajalcem izobraževanja odraslih in načrtovalcem politik. Posvetili smo se pripravi priporočil za vključevanje odraslih iz ranljivih skupin v postopke vrednotenja znanja in spretnosti ter za kakovostno izvedbo teh postopkov za svetovalce. Delavnico je vodila predstavnica EAEA Raffela Kihrer, ki nas je precej spretno popeljala od splošnih priporočil do povsem konkretnih predlogov.

Skladno z našo vlogo v projektu smo predstavnice ACS predlagale priporočila, vezana na kompetence svetovalcev za izpeljavo postopkov vrednotenja. Izpostavile smo profesionalne kompetence svetovalcev. Svetovalec, ki vrednoti znanje in spretnosti posameznikov iz ranljivih skupin, mora:

  • biti usposobljen, da poda konstruktivno in celovito povratno informacijo odraslemu iz ranljive skupine o njegovih znanjih in spretnostih;
  • dobro razumeti poti in okoliščine, v katerih odrasli iz ranljivih skupin pridobivajo znanja in spretnosti, saj bo tako uspešnejši pri iskanju in vrednotenju skritega znanja;
  • se zavedati pomena skritega znanja pri ranljivih skupinah, ker ga bo le tako lahko prepoznal in ustrezno vrednotil,
  • biti usposobljen za celovito prepoznavanje in vrednotenje znanje in spretnosti za potrebe izobraževanja, nastopa na trgu dela in osebne rasti odraslega;
  • se zavedati, da je vrednotenje lahko eden ključnih dejavnikov za dejavno udeležbo ranljivih skupin odraslih v VŽU in družbi.

Projekt Glas se izteče ob koncu tega leta, zato partnerje čaka še zaključevanje nekaterih nalog. Mednje sodijo izpeljava pilotnega vrednotenja znanja in spretnosti v Sloveniji, Španiji in na Škotskem s pomočjo metodologije, priročnika ter platforme z orodji za vrednotenje. Evalvacija in ugotovitve pilotnih izvedb vrednotenja bodo omogočili dopolnitev programa usposabljanja svetovalcev, dokončanje platforme z orodji ter priporočil za praktike in načrtovalce politik. Projekt se bo zaključil s predstavijo projektih rezultatov na strokovnih dogodkih v vseh sodelujočih državah novembra in decembra letos.

Vera Mlinar (vera.mlinar@acs.si) in mag. Estera Možina (ester.mozina@acs.si), ACS