V PUM-O Slovenj Gradec smo kot izbirni projekt pripravili slikanico za otroke Zgodbe o prijateljstvu. Udeleženci so po določenem načrtu v več zaporednih ali posameznih učnih dogodkih pridobili vsebinsko zaokroženo celoto znanj.

Po kanaliziranju vseh interesov (nekateri so želeli pisati zgodbe, drugi risati, oblikovati, prevajati …) se je jasno zastavil načrt dela z opredeljenimi cilji in delitvijo nalog. Nastala je čudovita knjiga, ki temelji na resničnih zgodbah na podlagi doživetij udeležencev PUM-O. Zgodbe so zapisane v obliki basni, v njih nastopajo poosebljene živali s človeškimi lastnostmi, ponekod z ironijo opozarjajo na napake ljudi, ki so zaznamovali njihovo življenje. Večina zgodb ima, kot vse basni, moralni nauk, da bi poučno in vzgojno vplivale na bralca. Knjiga je prevedena v albanski jezik. Ob pomoči svojih staršev sta jo prevedli udeleženki s kosovskim državljanstvom. Ilustracije so delo udeleženca PUM-O. Od idejne zasnove do izdaje knjige so minili le trije meseci.

Vsem vključenim je bila ponujena krasna možnost za razumevanje in razvoj pozitivnega odnosa do različnih kultur in medkulturnega dialoga in za to smo neizmerno hvaležni.

Udeleženci so s sodelovanjem v projektu pridobili, izoblikovali, spoznali, se seznanili in usvojili naslednje spretnosti in kompetence:

  • spretnost konstruktivnega sporazumevanja v različnih okoljih in strpnost,
  • premagovanje predsodkov in sklepanje kompromisov ter spoštovanje različnosti in soljudi,
  • pomen človekovih pravic, enakosti in drugih dejavnikov, ki omogočajo demokracijo,
  • medkulturni dialog in pozitiven odnos do različnih kultur,
  • družbene razlike, ki izhajajo iz etnične, nacionalne, svetovnonazorske, religiozne ali kake druge pripadnosti,
  • sposobnost učinkovitega oblikovanja odnosov z drugimi in pripadnost skupini,
  • zmožnost komuniciranja znotraj skupine in navzven,
  • zmožnost motiviranja ostalih udeležencev v skupini,
  • obvladovanje stresnih situacij in usvajanje tehnik sproščanja (meditacija, EFT …),
  • sposobnost pisnega in ustnega izražanja v maternem jeziku,
  • sposobnost branja in razumevanja besedil ter oblikovanja člankov in zgodb,
  • zmožnost za kritični in konstruktivni dialog,
  • vztrajnost in pripravljenost za učenje,
  • inovativnost, ustvarjalnost, zanesljivost in odgovornost,
  • razumevanje in sprejemanje svoje vloge v skupini, z aktivnim prispevkom k doseganju ciljev,
  • kulturne značilnosti, posebnosti, dogodke in običaje posameznih narodov,
  • samostojno pridobivanje učnih virov in iskanje informacij s pomočjo brskalnikov,
  • osnovna znanja pisarniškega paketa Microsoft Office,
  • kritičen odnos do poplave različnih informacij,
  • različne medije in načine oglaševanja,
  • aktivno sodelovanje in kritično presojanje nastalih zgodbic in ilustracij,
  • različne družabne igre (activity, remi, tablič, enka …),
  • včlanitev v knjižnico s stalnimi obiski in poudarkom na pomenu branja,
  • pomen tujih jezikov za vključevanje v sodobno družbo.

S sodelovanjem v učnih projektih  se izobraževanje zelo približa življenju mladostnikov. Projektne teme in vsebine so povzete iz njihovega doživljanja, razmišljanja, zanimanja in problemov, odvisne so predvsem od njihovih učnih potreb in želja.

S sodelovanjem v različnih projektih udeleženci pridobijo znanja in veščine, ki jim olajšajo pot do zaposlitve oziroma vrnitev v izobraževanje, če tako želijo. Poveča se njihova splošna izobraženost, formirata se njihova poklicna identiteta in socialno-kulturno delovanje.

Mag. Damjana Kotnik (damjana.kotnik@mocis.si), MOCIS, Center za izobraževanje odraslih Slovenj Gradec