Mednarodna konferenca CONFINTEA raziskuje področje izobraževanja odraslih in vseživljenjskega učenja s poudarkom na spremljanju in izvajanju Belémskega akcijskega načrta (BFA, 2009), h kateremu je pristopilo 144 držav članic Unesca. V tem okviru so prepoznani primeri dobrih praks, politik in razvojnih programov.

V času konference CONFINTEA VI – srednjeročni pregled 2017 (Mid-Term Review 2017) so na spletni strani UIL na voljo publikacije, ki prinašajo tako povzetek kot ločena poročila o položaju vseživljenjskega učenja in izobraževanja na posameznih delih sveta. Belémski dokument z naslovom Izkoriščanje moči in potenciala učenja ter izobraževanja odraslih za uspešno prihodnost temelji na emancipacijskih, humanističnih in demokratičnih vrednotah. Pismenost odraslih opredeljuje kot prvo prioriteto, kot temelj vseživljenjskega učenja.

Poročila se nanašajo na ključna področja, določena leta 2009: regionalne politike, prednosti, načine ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti, vključenost deležnikov in odnos regionalnih oblasti, vpliv vseživljenjskega učenja in izobraževanja na zdravje, delo in družbo, financiranje in podobno. Poročilo za Evropo in Severno Ameriko v zaključnem poglavju podaja pomembne sklepe in predloge. Poudarja pomen realizacije programov vseživljenjskega učenja, opozarja na vlogo neformalnega učenja in izobraževanja. Spodbuja povezovanje področij, tudi vladnih sektorjev, in sodelovanje med deležniki tako znotraj posamezne regije kot tudi mednarodno. Predlogi se tesno povezujejo med seboj; izpostavljeni so tudi financiranje, sodelovanje civilne družbe in aktivno državljanstvo. Celotno poročilo je na voljo tukaj.

Vir: spletno poročilo, 27. 10. 2017

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS