LU Ptuj je v preteklih dveh letih nastopala kot vodilni partner v mednarodnem projektu PASSAGE (Pedagogies of Passing from Reception to Education). Iskali in ustvarjali smo ustrezne rešitve ter prakse za spodbujanje aktivnega vključevanja otrok priseljencev in beguncev v šolske sisteme držav članic EU.

Logotipi projekta

V sklopu projekta smo najprej analizirali stanje v vseh partnerskih državah. Pomagali smo si z razpoložljivo literaturo, zakonodajo in priporočili. Nato smo izvedli še fokusne skupine tako z učitelji kot ravnatelji. Vsi rezultati so bili sintetizirani in oblikovani v Transnacionalno poročilo PASSAGE, ki združuje poročila vseh partnerskih držav in pregled stanja v Evropi. Prevedeno je v vse jezike partnerskih držav.

 

Jedro projekta PASSAGE pa je predstavljalo izobraževanje učiteljev v spletni učilnici in usposabljanje na delavnicah. Tako smo predstavili pilotni Mentorski program za usposabljanje učencev vzornikov, ki bo kot inovativen pristop pomagal vključevati prispele otroke v razrede. V Sloveniji se je tovrstnega izobraževanja udeležilo kar 149 učiteljev iz 41 osnovnih šol. Opolnomočili smo jih za vključevanje otrok priseljencev in beguncev v šolski razred, šolam pa zagotovili pilotni program, ki že kaže prve uspehe. Kljub koncu poti projekta partnerstvo PASSAGE že zre nasproti novim izzivom za nadgraditev trenutnih rezultatov in uspehov.

David Rihtarič (david.rihtaric@lu-ptuj.si), LU Ptuj