Tokratna številka prinaša pet člankov, ki so tematsko vezani na premagovanje vrzeli v pismenosti v različnih družbenih okoljih v Evropi in drugod. Poudarjajo pomen vseživljenjskega učenja za razvoj posameznika in družbe.

Ob pregledovanju revije me je nagovoril članek, v katerem Sunday Olaware Olaniran raziskuje teorijo in prakso ugotavljanja izobraževalnih potreb med nomadi v Nigeriji.

 

V načrtu NCNE je predvsem funkcionalna pismenost. Organizirati želijo na eni strani oblike učenja za mlade, ki niso dokončali formalnega izobraževanja, na drugi strani pa za diplomante, ki želijo nadalje razvijati svoja znanja, spretnosti in veščine. Zavedajo se, da je treba stalno izboljševati tudi veščine, pomembne pri delu, zato načrtujejo različna usposabljanja.

Odraslim posameznikom želijo omogočiti dostop do umetniške, kulturne in državljanske vzgoje za večjo družbeno ozaveščenost. Avtor članka predlaga konkretne rešitve. Vse izobraževalne oblike je treba prilagoditi načinu življenja tega pastirskega ljudstva, za katero so značilne pogoste selitve. Vključiti je treba ključne deležnike, tudi lokalne voditelje, in usposobiti učitelje, da se bodo znali približati Almajirijem. Za poučevanje otrok je treba vpeljati posebne učne oblike in metode. Pomembno se je namreč zavedati, da kar 60 % mladih opusti šolanje, neenak dostop do izobrazbe pa je eden od razlogov, da se mladi zapletajo v nasilje in kriminal. Zato predlaga odprtje več šol v obrobnih krajih, kjer naj se na prvo mesto postavi kakovost in spodbujanje pozitivnih vrednot, kot je občutek pripadnosti.

So rešitve, ki jih Sunday Olawale Olaniran predlaga za Nigerijo, zanimive tudi za slovensko okolje?

Podrobnosti in druge članke si lahko v celoti preberete v reviji, ki si jo mogoče izposoditi v Knjižnici ACS.

V publikaciji je predstavljenih nekaj zanimivih strokovnih knjig:

Literacy, media, technology: Past, present and future (2017)

Global Network, local action: Rethinking adult education policy in the 21 century (2017)

India: Preparation fort he world of work. Education system and school to work transition (2016)

Adult education and the planetary condition (2016)

Higher education reform: Looking back – looking forward (2015)

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS