Osrednjo majsko temo – izobraževanje migrantov povzema Gina Ebner v svojem spletnem dnevniku z naslovom: Toliko vidikov – toliko priložnosti za učenje. Delo z ljudmi, ki prihajajo od drugod, daje vsem priložnost za učenje česa novega, tudi novih pristopov k organiziranju učenja in poučevanja. V spletni pisni razpravi so bile izpostavljene tri glavne teme: učenje o kulturi, medkulturno učenje in učenje odraslih kot sredstvo za nasprotovanje rasizmu in nestrpnosti.

Na Finskem so ubrali novo pot, ki hkrati pomeni uresničevanje pobude Poti izpopolnjevanja. Odločili so se namreč za prilagojene učne pristope in daljše programe za razvijanje osnovnih spretnosti, kot predpisuje nova finska zakonodaja. K izvedbi so povabili organizacije za IO na lokalni ravni.

 

V nadaljevanju je navedenih nekaj konkretnih primerov in projektov. Projekt VINCE (vrednotenje za vključevanje novih državljanov Evrope) se sooča z različnimi težavami migrantov, npr. odsotnostjo dokumentov, nepoznavanjem evropskega izobraževalnega sistema, slabim psihičnim stanjem, domotožjem in jezikovnimi ovirami.

 

Podrobneje je projekt predstavil Carme Royo v spletnem dnevniku. Koncept Einstieg Deutsch je zanimiva oblika kombiniranega učenja – povezuje učenje jezika in IKT. Izkazalo se je namreč, da imajo tujci precej težav z avtomatskimi in digitalnimi napravami, npr. z avtomati za prodajo vozovnic.

Medkulturno učenje je dvosmerna pot. Kadar govorimo o t. i. 5F (food, fashion, famous people, festivals, flags), je površnost dovoljena. Ko pa v ospredje stopijo pomembne reči, kot so vrednote, vedenje in družbena pravila, si tega ne moremo privoščiti. Graditi je treba zavedanje o lastni kulturi in življenju v sožitju.

 

Dogajanje v državah, kjer begunce in migrante zavračajo in preganjajo, nas mora spodbuditi h kritičnemu mišljenju.

Glasilo EPALE poroča tudi o dogodkih na področju IO v Evropi in o TVU v Sloveniji.

Objavljeno je tudi vabilo k (zdaj že zaključeni) junijski spletni razpravi o vlogi in izzivih izobraževanja odraslih pri delu z migranti in njihovemu vključevanju v državo gostiteljico, spodbujanju strpnosti in razumevanju kulture.

Julijska tema meseca je izobraževanje v zaporih, avgustovska pa šport v izobraževanju.

Priredila: Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS