Združenje EAEA je v letu 2018 vrednotenju dalo poseben pomen. Organizacija vidi vrednotenje kot temeljno orodje za promocijo vseživljenjskega učenja, saj spodbuja razvoj fleksibilnih učnih poti na eni in učeče se posameznike na drugi strani v smeri razvoja njihove samozavesti ter zmožnosti celovitega razumevanja njihovih kompetenc. Za promocijo navedenega poteka v okviru EAEA teče več projektov, v nadaljevanju predstavljamo dva: Making Informal Recognition Visible and Actionable (MIRVA) ter Transnational Peer Review for Quality Assurance in Validation of Non-Formal an Informal Learning (VNFIL).

Namen projekta MIRVA je izboljšati postopke vrednotenja neformalnega in priložnostnega učenja s pomočjo uporabe pristopa t. i. digitalnih značk (t. i. Open Badges). Digitalne značke zagotavljajo informacije o preverljivih učnih dosežkih posameznika – spretnostih, kompetencah in drugih posameznikovih kvalitetah. Dosedanji dosežki na področju vrednotenja so namreč še vedno omejeni na formalno priznavanje neformalnega in priložnostnega učenja, pristop Open Badges pa naj bi omogočil oblikovanje okolja, ki podpira priložnostno priznavanje priložnostnega učenja na različnih ravneh: državni, na ravni izobraževalnega sektorja, trga dela itn.

Projekt VNFIL pa želi z zagotavljanjem kakovosti zvišati transparentnost postopkov vrednotenja, zvišati njihovo vrednost na trgu dela, doslednost ter spodbujati prenosljivost rezultatov postopkov med evropskimi državami. Projekt naj bi z razvojem enotnega okvira vrednotenja in orodij, ki se znotraj postopkov vrednotenja uporabljajo, okrepil zaupanje v tovrstne postopke na evropski ravni ter s tem spodbudil transnacionalno uporabo postopkov identifikacije in vrednotenja na različne načine pridobljenih znanj pri odraslih.

Vera Mlinar (vera.mlinar@acs.si), ACS