V sredo, 6. 12., in v četrtek, 7. 12. 2017, je v Bruslju potekal dvodnevni posvet EAEA z naslovom Kakšna prihodnost za izobraževanje odraslih v Evropi (What Future for Adult Education in Europe?). Dogodka se je udeležilo približno petdeset predstavnikov različnih držav članic EAEA.

Program se je začel v prostorih Univerzitetne fundacije. Udeležence je uvodoma pozdravil in predstavil program posveta predsednik EAEA Per Paludan Hansen.

Prvi tematski sklop programa je bil namenjen problematiki migrantov in beguncev ter njihovi vključitvi v okolje s pomočjo izobraževanja odraslih. Sledile so predstavitve dobrih praks iz treh različnih držav: v prvem primeru uspešen projekt Mozaik nevladne organizacije Grškega podpornega centra z otoka Lesbos, v drugem je dr. Henning Marquardt iz Agencije za izobraževanje odraslih in nadaljnje izobraževanje iz Nemčije opisal dosežke in izzive na področju izobraževanja odraslih za begunce na Spodnjem Saškem. Zadnji primer dobre prakse prihaja iz Beograjskega centra za človekove pravice v Srbiji. Gre za izobraževanje odraslih v tranzicijskih centrih ter ustanovitev in delovanje begunskega gledališča. Primere dobrih praks je s svojo zgodbo zaključil učeči se begunec, ki živi v Belgiji.

Drugi tematski del prvega dne je bil namenjen področju financiranja izobraževanja odraslih. Uvodoma je Raffaela Kihrer iz EAEA predstavila načine, ki jih poznajo evropske države. Glenda Quintini, predstavnica OECD, pa je predstavila rezultate študije finančnega investiranja v izobraževanje in usposabljanje. Partnerji v konzorciju so predstavili projekt FinALE s poudarkom na načinih za doseganje finančne vzdržnosti skozi dobre prakse. Razprava po skupinah se je osredotočala na različne ključne strokovne poudarke: kazalnike, spremljanje in merjenje, kakovost, rezultate in učinke. Program smo zaključili s prioritetnim razvrščanjem posameznih priporočil.

Drugi dan posveta smo opravili v prostorih Evropskega ekonomsko-socialnega sveta (EESC). Uvodoma je udeležence pozdravila Indre Vareikyte, predstavnica EESC, in kratko predstavila združenje, njihovo delo, poslanstvo in cilje. Zatem je Yasen Gyurov, stalni predstavnik Republike Bolgarije pri EU, predstavil ključne aktivnosti in cilje na področju izobraževanja odraslih v času bodočega bolgarskega predsedovanja. Izpostavil je predvsem prioritete na področjih IKT, temeljnih kompetenc, veščin za zaposljivost na trgu dela ter razvoja in povezovanja na področju visokega šolstva.

Per Paludan Hansen je predstavil ključne aktivnosti projekta in primere dobrih praks kot ključne rezultate Evropskega leta izobraževanja odraslih. Sledila je panelna razprava o evropskih politikah na področju izobraževanja odraslih, vlogi in učinkih Evropskega socialnega sklada in projekta Erasmus+, ki jo je koordinirala Gina Ebner, Generalna sekretarka EAEA. Poleg predstavnika EAEA sta sodelovala še: Paul Holdsworth iz DG EMPL in Geraldine Libreau iz DG EAC.

Program se je zaključil s predstavitvijo rezultatov panelne razprave in ključnih sporočil za odločevalce na ravni EU. Vsa gradiva in informacije z vsemi priporočili bodo objavljeni na spletni strani dogodka.

Mag. Andrej Sotošek (andrej.sotosek@acs.si), ACS