V začetku maja je bila na LU Ajdovščina delavnica Digitalne značke v izobraževanju odraslih, ki sta jo vodila Tanja Božič in mag. Petja Janžekovič. Temeljni cilji delavnice so bili predstavitev projekta, predstavitev digitalnih značk, prednosti in koristi, ki jih te prinašajo, ter platforme BADGR za izdajanje, upravljanje in sledenje učnih dosežkov uporabnikov.

LU Ptuj je ena od partnerjev v projektu BADA (Erasmus+), poleg Slovenije pa v projektu sodelujejo še strokovnjaki iz Francije, ki so tudi nosilci projekta, Švedske, Nemčije in Španije. Projekt je namenjen institucijam za izobraževanje odraslih ter odraslim udeležencem v izobraževanju. Kako lahko opišemo digitalno značko? Digitalna značka zagotavlja informacije o preverljivih učnih dosežkih, spretnostih, kompetencah in drugih kvalitetah odraslih. Vsebuje informacije, ki opredeljujejo dobro dokazilo v postopkih vrednotenja, in sicer podatke izdajatelja, podatke prejemnika ter, še najpomembneje, vsebino kompetence, ki je bila pri prejemniku značke tudi preverjena. Še posebej je treba izpostaviti, da je rdeča nit projekta oblikovanje niza digitalnih značk, povezanih s ključnimi kompetencami odraslih udeležencev izobraževanja. Tako so na Ptuju razvili in oblikovali značke za 50 t. i. prečnih kompetenc, kot npr. aktivno poslušanje, motivacija za učenje, poznavanje lastnega učnega stila, postavljanje kratkoročnih in daljnoročnih ciljev, medkulturna komunikacija, poznavanje konceptov demokracije idr.

Poleg oblikovanja digitalnih značk pa so bili v okviru projekta pripravljeni tudi priročniki o uporabi in koristih digitalnih značk tako za izobraževalne organizacije za odrasle kot za odrasle udeležence izobraževanja.

Vera Mlinar (vera.mlinar@acs.si), ACS