3. in 4. oktobra 2017 je v Ajdovščini potekal 21. andragoški kolokvij in sklepni dogodek projekta EPUO, ki sta ga v tesnem sodelovanju organizirala ACS in LU Ajdovščina. Namen dogodka je bil poudariti vlogo neformalnega izobraževanja pri odzivanju na družbene in podnebne spremembe, obenem pa predstaviti tudi glavne izsledke uresničevanja projekta EPUO 2015–2017. Dvodnevnemu dogajanju se je pridružilo približno 100 udeležencev z LU, predstavnikov MIZŠ, raznih društev in ostalih organizacij, ki se (ne)posredno srečujejo z izobraževanjem odraslih, tudi gostje z Irskega, s Hrvaškega, iz Bosne in Hercegovine in Srbije.

Dvodnevno srečanje se je začelo 3. oktobra dopoldne s predstavitvijo dobrih praks neformalnega izobraževanja na lokalni ravni. LU Ajdovščina je predstavila svoje številne aktualne dejavnosti neformalnega izobraževanja, med drugim tudi projekt Urbani vrt, ki se je izkazal za enega uspešnejših projektov letos v okviru programa PUM-O. Udeleženci so namreč aktivno in pridno obdelovali občinsko njivo ter pridelke nadalje predelali v številne končne izdelke, kot so zeliščne soli, hidrolati, eterična olja itd., hkrati pa krepili vrednote, kot so skupnostno učenje, kolegialnost in sodelovalnost. Obenem je bil predstavljen tudi Urbani vrt v Mariboru, prvi certificirani ekološki urbani vrt v Sloveniji, ki deluje po načelih solidarnostne ekonomije ter participativnega učenja. Dopoldanski program je moderirala dr. Marta Gregorčič s Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Popoldanski del, sklepni dogodek projekta EPUO, so s pozdravnimi govori začeli Tadej Beočanin, župan občine Ajdovščina, mag. Andrej Sotošek, direktor ACS, ter Elvira Šušmelj, generalna direktorica Direktorata za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih, MIZŠ. Sledila je panelna razprava z nosilci strokovnih dogodkov EPUO 2015–2017 in predstavitev njihovih dosežkov s področja razvoja temeljnih kompetenc ranljivih ciljnih skupin odraslih, pozneje pa so bili predstavljeni tudi izzivi projekta EPUO za obdobje 2017–2019, kjer so predstavniki iz različnih sektorjev in organizacij predstavili svoja stališča. Panelni razpravi je povezovala mag. Zvonka Pangerc Pahernik, nacionalna koordinatorica EPUO z ACS.

Naslednji dan, 4. oktobra, sta začetek kolokvija v ožjem smislu naznanila gostitelja, mag. Andrej Sotošek z ACS, in Eva Mermolja, direktorica LU Ajdovščina. Svoja spoznanja in stališča na temo neformalnega izobraževanja in povezovanja s spremembami družbe in narave so predstavili številni strokovnjaki, tako domači kot tuji. Dr. Darja Piciga z Ministrstva za okolje in prostor je spregovorila o izzivih neformalnega izobraževanja za trajnostno prilagajanje na spremembe, mag. Andrej Sotošek je opozoril na spreminjajočo se družbo in izzive, ki jih prinaša, dr. Nevenka Bogataj z ACS pa je poudarila pomen neformalnega izobraževanja, ki je dovolj prožno, da se lahko učinkoviteje prilagodi na izzive podnebnih sprememb. Dr. Tanja Badalič z LU Ajdovščina je udeležence pozvala k premisleku o pisani besedi in sporočilnosti, ki jo nosi, mag. Estera Možina z ACS pa je predstavila projekt »Življenjske spretnosti odraslih v Evropi«. Spregovorili so tudi gostje z Irskega – Jimmy Prior in Catherine Aylmer z LCEN sta se osredotočila na skupnostno učenje in ga opredelila kot uspešen način za odzivanje na spremembe.21. andragoški kolokvij je zaokrožil intervju z gostom Ivom Boscarolom, direktorjem podjetja Pipistrel d.o.o., ki nas je pozval k ustvarjalnemu razmišljanju, vseživljenjskemu učenju ter sprejemanju odločitev, ki nas bodo v življenju popeljale vedno višje.

Sara Bratina (sara.bratina@lu-ajdovscina.si), LU Ajdovščina