Misel je izrekel prof. dr. Aleksander Zidanšek iz Mednarodne podiplomske šole Jožefa Stefana na Zaključni konferenci KOC, ki je bila 13. februarja 2019 v Ljubljani. Strokovna javnost na področju izobraževanja ob tej izjavi gotovo zadrži sapo in vročično razmišlja o najboljšem možnem odzivu na besede, ki jih prepoznavamo kot provokacijo. Kljub razmahu pametnih tehnologij in umetne inteligence je seveda človek tisti, ki ustvarja, izumlja in razvija tehnologijo, in ne obratno.

Dr. Zidanšek je s to krepko izjavo poudaril potrebo po stalnem učenju, kakovostnem znanju in široki paleti razvitih spretnosti, ki jih potrebujemo za življenje v sodobni družbi in skladen korak s tehnološkimi velesilami na poti v družbo prihodnosti. Konferenca je predstavila navdušujoče rezultate izobraževanja in usposabljanja zaposlenih v projektu KOC 2.0 – Kompetenčni centri za razvoj kadrov, ki ga je Javni sklad izvajal ob podpori MDDSZ ter ESS v obdobju 2017–2018.

Kaj so kompetenčni centri?

Kompetenčni centri povezujejo slovenska podjetja v partnerstva za strateški razvoj kadrov in predstavljajo pomembno spodbudo delodajalcem, da usposabljanja zaposlenih izkoristijo kot strateško orodje za doseganje boljših poslovnih rezultatov. Na ta način se med seboj tudi povezujejo znotraj panog in omogočajo prenos znanj.

S čim so najbolj zadovoljni kompetenčni centri in z njimi povezana podjetja v KOC 2.0?

  • Da s povezovanjem in partnerskim sodelovanjem za izobraževanje zaposlenih lahko naredijo veliko več, kot pa če drug drugega obravnavajo kot konkurenco.
  • Da so v projektu postali učeče se podjetje in z izobraževanjem okrepili občutek pripadnosti podjetju ter povečali zadovoljstvo zaposlenih.
  • Da je čas, vložen v izobraževanje vseh profilov zaposlenih, naložba, ki se povrne z visokimi obrestmi.
  • Da so se »mehke veščine« izkazale kot pomembne prav za vse zaposlene, ne le za upravo, saj največ stikov s strankami opravijo zaposleni na osnovnih delovnih mestih, ki s tem ustvarjajo blagovno znamko podjetja v javnosti.
  • Da povezovanje podjetij v isti panogi odpravlja strah pred »krajo« dobrih kadrov.
  • Da z vlaganjem v razvoj temeljnih, poklicnih, tehničnih in strokovnih kompetenc vseh zaposlenih podjetja postajajo »future proof«, kar še posebej drži, če sproti preverjajo tudi, katere kompetence naj bi bile na globalni ravni najbolj zaželene v prihodnjih letih.

Podjetja so izrazila velik interes za nadaljnje sodelovanje v projektu in to ne le zaradi pozitivnih poslovnih učinkov izobraževanj, ampak tudi zato, ker njihovi zaposleni (tudi tisti, ki so se sprva upirali izobraževanju v svojem prostem času) že sprašujejo, kdaj bo naslednje.

In še to: v letu 2019 na Mednarodni podiplomski šoli Jožefa Stefana že razvijajo spletno aplikacijo, ki bo pomagala pri izbiri pravega izobraževanja …

Nevenka Alja Gladek (alja.gladek@acs.si), ACS