V projektu Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju razvijamo nove učne metode in gradiva. Na več ravneh in kadar je mogoče, izvajamo učenje na prostem na več ravneh. Lani smo se prvič, letos pa drugič preizkusili v občanski znanosti v IO (več v prispevku). Hkrati smo na ACS razvili program Osnove podnebnega izobraževanja odraslih.
Za nedavno srečanje Središča za raziskovanje in razvoj sva s sodelavko Emo Meden pripravili posebno aktivnost. Dobili smo se na Gočah v Vipavski dolini in se sprehodili do cerkve Marije Snežne. Seznanili smo se z različnimi tipi opraševalcev. Na poti smo jih s pomočjo učnega gradiva preštevali. Naš cilj je bil opazovati naravo, ne zgolj izvajati popis opraševalcev na določeni lokaciji.
Ko smo dosegli vrh, smo se zbrali ob refleksivnem pogovoru. Z razvrščanjem v skupine opraševalcev nihče ni imel težav. Med vsemi kategorijami smo opazili največ metuljev. Strinjali smo se, da brez aktivnosti ne bi bili toliko pozorni, kaj vse leti okrog nas in kdo so opraševalci v tem trenutku v tej krajini. Po refleksij smo nadaljevali s predstavitvijo zelenih kompetenc in programom Osnove podnebnega izobraževanja odraslih.
Dr. Johanna Robinson (johanna.robinson@acs.si), ACS