Raziskovalke ACS smo v sodelovanju s strokovnjakom za vzorčenje analizirale podatke iz slovenske baze podatkov PIAAC SLO 2016, ki se nanašajo na posamezne regije. Namen študije je namreč natančneje pregledati razlike med slovenskimi statističnimi regijami z vidika besedilnih spretnosti, udeležbe v formalnih/neformalnih oblikah izobraževanja in spretnosti reševanja problemov v tehnološko bogatih okoljih. S tem nadgrajujemo že opravljene analize o delovno aktivnih prebivalcih z nižjimi dosežki in prve tematske študije podatkov raziskave Spretnosti odraslih – PIAAC.

V ločeni priročni knjižici povzetkov opozarjamo na ključne ugotovitve. Izpostavljamo najpomembnejše podatke in priporočila študije o spretnostih odraslih v slovenskih regijah. Vse analize v študiji so potrdile, da obstajajo razlike v razvitosti spretnosti med regijami. Na razvoj spretnosti vpliva več dejavnikov (starost, stopnja dosežene izobrazbe, zaposlitev, družinske okoliščine, priseljensko ozadje ipd.), ki se med seboj sicer povezujejo, vendar specifično po regijah. Zasavska, koroška in posavska regija so po rezultatih naše študije z vidika spretnosti za obdelavo informacij najranljivejše.

Z natančnejšim vpogledom v posebnosti posamezne statistične regije v Sloveniji z zornega kota obravnavanih spremenljivk lahko ugotavljamo razlike med regijami in bolje spoznamo resnične potrebe njihovih prebivalcev po izobraževanju. Tako lahko oblikujemo natančnejše usmeritve za izobraževalce odraslih na regionalni ravni in izboljšanje spretnosti tistih, ki imajo te pomanjkljivo razvite.

Na podlagi ugotovitev študije je bilo oblikovanih deset priporočil. Z njimi ponujamo smernice izobraževalcem odraslih na regionalni ravni.

Knjižica povzetkov študije Spretnosti odraslih je prosto dostopna v Digitalni bralnici ACS, na voljo pa je tudi v tiskani obliki.

Doc. dr. Petra Javrh (petra.javrh@acs.si) in dr. Tina Kompare Jampani (tina.kompare.jampani@acs.si), ACS