V Vesoljskem centru Noordung v Vitanju je bil v četrtek, 19. junija poseben dogodek v okviru projekta Ozaveščanje, obveščanje različnih javnosti in spodbujanje k večji vključenosti v vseživljenjsko učenje (Ozaveščanje za VŽU). Letos so v središču pozornosti projekta mladi z manj priložnostmi. Cilj dogodka je bil mladostnikom, ki so se na neki točki v življenju izgubili v odločitvah, na enem mestu ponuditi čim več informacij o raznolikih možnostih za nadaljnji poklicni in osebni razvoj. Priložnosti imajo na srednjih šolah, ljudskih univerzah, v okviru evropskih razpisov, inkubatorjev, projektnega učenja. Odrasli smo tui zato, da jih usmerimo in podpremo.

Spodbujanje vseživljenjskega učenja se mora začeti čimprej. Čeprav srednjih šol običajno ne povezujemo z izobraževanjem odraslih, pri nas ta povezava živi. V okviru izobraževanja odraslih tudi dijakom, ki iz različnih razlogov predčasno prekinejo šolanje omogočimo, da se znova vključijo v izobraževalni proces.

Mojmir Klovar

direktor ŠC Celje

Odziv mladih je bil neverjeten

Ti mladi z nedokončano izobrazbo ali iz ekonomsko šibkih družin so ena najranljivejših skupin. Zaradi socialne izključenosti so tudi na trgu dela v slabšem položaju, to pa vodi v negotovost glede prihodnosti, zmanjšane življenjske cilje in slabe psihološke posledice, kot so stres in osamljenost.

Matej Maček

koordinator za VŽU

Dogodek je del aktivnosti ACS, ki v Sloveniji že 30 let krepi pozitiven odnos do učenja v vseh življenjskih obdobjih. Letos je poudarek na mlajših odraslih z nižjo stopnjo izobrazbe.

Mladi potrebujejo priložnost in podporo

Razprave ob letošnji maturi iz matematike morda razkrivajo veliko več kot samo prezahtevne naloge. Kaj pa če odrasli strokovnjaki izgubljamo stik z realnostjo. Če so na drugi strani pripravljeni tvegati svoje življenje za 5 minut slave na TikToku, ali so res  nezainteresirani? Mlade radi obravnavamo kot sociološki fenomen, a v resnici gre za posameznike, ki jih življenje veliko bolj stiska, kot je stiskalo nas, ki imajo navidez neskončno možnosti, a so vse plačljive, nekatere z denarjem, druge s spričevalom, tretje s točkami, četrte z ugledom. Povprečen mladostnik je izgubljen v tem neskončnem vesolju priložnosti. Pozabljamo pa, da je dovolj, da zgrabiš eno samo.

Rafo Pinosa

dolgoletni sodelavec PUM-O+

Podporna okolja v regiji so priložnost za nov začetek

V Inkubatorju Savinjske regije verjamemo, da je vsaka ideja vredna priložnosti. To ne pomeni, da morajo imeti mladi popoln poslovni načrt – dovolj je iskra. Pri nas dobijo mentorsko podporo, podjetniško usmerjene delavnice, laboratorijsko opremo, pomagamo jim pri razvoju mehkih veščin.

Barbara Rozman

Inkubator Savinjske regije

Mladi potrebujejo več kot le seznam prostih delovnih mest, zato svetovalka z njimi gradi zaupanje in pristen odnos. Pomaga jim oblikovati konkretne in dosegljive karierne cilje, da znajo prepoznati, kaj znajo, kaj zmorejo in kako to lahko uporabijo v realnem delovnem okolju. Dodana vrednost so tudi subvencije delodajalcem, ki so pripravljeni zaposliti mlade.

Mateja Cvelfar

vodja Območne službe ZRSZ

Naše poslanstvo je pomoč pri izbiri prave smeri, v podpori in motivaciji. Na voljo so številni formalni in neformalni programi, možnosti izmenjav v okviru projektov Erasmus+, izkušena svetovalka pa naše udeležence, ki se znajdejo na križišču odločitev, skuša celostno podpirati.

Franja Centrih

UPI LU Žalec

O projektu

ŠC Celje je bil izbran za izvajalca enega od dogodkov za ozaveščanje za vseživljenjsko učenje. Poimenoval ga je Vesolje priložnosti. Projekt Ozaveščanje, obveščanje različnih javnosti in spodbujanje k večji vključenosti v vseživljenjsko učenje sicer vodi ACS, sofinancirata pa ga RS in EU iz ESS+. Namen aktivacije je zviševanje zavedanja o pomenu učenja, krepitev ugleda vseživljenjskega učenja in izboljšanje kompetenc mlajših odraslih.

Špela Kumer (spela.kumer@sc-celje.si), ŠC Celje

Skip to content