Evropsko združenje za izobraževanje odraslih (EAEA) v svoji izjavi opozarja na (pre)majhen delež sredstev programa Erasmus+, namenjen projektom v izobraževanju odraslih. Zaradi omejenosti je ta relativno majhen, njihov sistemski učinek pa, razumljivo, šibak. EAEA opozarja tudi na nevarno interpretacijo slednjega v vmesni evalvaciji programa Erasmus+ (2014–2020), kjer piše, da je učinek vlaganja sredstev Erasmus+ v izobraževanje odraslih zvodenel zaradi razdrobljene in raznolike narave sektorja.

EAEA in vsi, ki delamo v izobraževanju odraslih, pa nasprotno, verjamemo, da je prav raznolikost naša močna plat, predvsem pa, da omenjeni učinek daleč presega to, kar je mogoče izmeriti. Razbrati bi ga bilo mogoče iz primerov dobrih praks – projektov, objavljenih na platformi projektnih rezultatov Erasmus+, a je v poročilu omenjeno, da tudi teh, začuda, manjka. EAEA opozarja na omejeno uporabnost omenjene platforme, ki ne dopušča odstopanj od zastavljenih informacijskih struktur, ter opozarja na 7 strateških partnerstev v izobraževanju odraslih, v platformi omenjenih kot uspešne zgodbe, kar vendarle pomeni kar 14 % vseh strateških partnerstev v okviru Erasmus+.

 

EAEA svoje članice poziva, naj pomagamo širiti njihov apel za povišanje sofinanciranja izobraževanja odraslih iz Erasmus+ (zdaj 5 % vseh sredstev, namenjenih izobraževanju; predlog: 20 %). Le tako bo namreč mogoče prispevati k povišanju deleža vključenosti odraslih v vseživljenjskem učenju. Na evropski ravni za zdaj velja ciljna vrednost 15 %, v novih dokumentih pa predlagajo celo 25 %; trenutno evropsko povprečje znaša 10,8 %, za Slovenijo 11,6 % (vir: Monitor izobraževanja in usposabljanja 2017).

EAEA ponuja tudi nekaj dejavnosti, ki bi povečale učinke izobraževanja odraslih v programu Erasmus+ in h katerim lahko prispevamo vsi. Več podrobnosti je v omenjeni izjavi in na spletni podstrani, posvečeni tej problematiki.

Vir: spletna stran EAEA

Priredila: mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS