Na internetu najdemo neskončno količino vsebin, portalov, spletnih strani malih, velikih podjetij in korporacij. Kaj loči slabo spletno stran od odlične? Kaj je razlog, da se uporabniki spleta ponekod zadržijo dovolj dolgo, da tudi kaj kupijo? Kako to, da nekatere strani zmajujoč z glavo hitro zaprejo, drugje pa ostanejo dlje, izpolnijo kontaktni obrazec, odgovorijo na anketno vprašanje, preverijo najpogostejša vprašanja …? V kakovosti izdelkov/storitev? Pa kaj še …

Donald Miller v svoji knjigi Building a story brand razkriva najpogostejše napake naročnikov in kreatorjev oglasov, spletnih strani in drugih promocijskih akcij. Knjiga je napisana preprosto, v preglednih poglavjih in je blizu vsem. Vsi namreč v določenem trenutku želimo kaj prodati oziroma vsaj zaslužiti.

Celotna filozofija okvira gradnje blagovne znamke je zelo preprosta. Temelji na hierarhiji potreb Abrahama Maslowa. Ko je človek sit, se počuti varnega in sprejetega, je zadovoljen. Ko začuti, da nekaj želi, povpraša. Če ne dobi odgovora, gre drugam. Kako torej lahko organizacija da odgovor, če ne pozna vprašanja? Preprosto, tako da sestavi zgodbo.

Story make music out of the noise.

Donald Miller

Building a Story Brand

Organizacije predstavljajo v prvi vrsti sebe. Kdo smo? Kaj delamo? Kaj ponujamo? Stranke to ne zanima, saj na prvo mesto ne postavlja organizacije, ampak sebe – vsak išče odgovore zase. Zanima jo, ali lahko zadovoljimo njeno potrebo. Ali lahko naredimo, da se bo počutila varno? Stranka postavlja vprašanja, mi pa odgovarjamo, ne obratno.

Obstajajo številne knjige s priporočili za pisanje promocijskih besedil, iz katerih lahko človek izve marsikaj koristnega. Ob branju Millerjeve knjige pa vsa ta pretekla spoznanja dobijo nov smisel in se lepo povežejo v celoto. Ne izpostavlja le ‘navadnega’ potrošništva. V njej lahko koristna in uporabna priporočila najdemo tudi mi, ki se ukvarjamo z (na prvi pogled) neprofitnimi posli. Njena prednost je tudi raznolikost primerov – slednjih ne pobira le pri najuspešnejših poslovnežih današnjega časa, ampak tudi iz vsakdanjega življenja. Pove tudi zgodbe, ki niso bile uspešne. Neposredno opiše najpogostejši napaki, ki ju delamo pri promociji naših dejavnosti. Vas zanima, če ju delate tudi vi? Pridite v knjižnico ACS in si knjigo brezplačno izposodite.

Ana Peklenik (ana.peklenik@acs.si), ACS