Ob koncu letošnjega junija 2021 smo pričeli izvajati ŠK z naslovom Zgodbarjenje: medgeneracijska pot poklicev. Ukvarjali smo se z vprašanjem, kaj lahko otroci in starejši naučijo drug drugega. Starejše generacije imajo desetletja poklicnih izkušenj, ki so jih s pomočjo ŠK delili z mlajšimi. Podelili so jim praktične nasvete in življenjske lekcije (za poklicno pot). Mlajšim so torej pomagali raziskovati talente, interese in potenciale, kar jim bo v pomoč pri odločitvi za izobraževanje in kariero. V tej medgeneracijski obliki učenja je šlo za dvosmerno komunikacijo, torej so se tudi starejši naučili česa novega. Na delavnicah je bil predstavljen tudi poklic programer, ki obvlada nove tehnologije in robotiko. Mlajši so hitreje usvojili znanje in ga prenesli na svoje starše oziroma stare starše. Na delavnicah so pripovedovali tudi o poklicih prihodnosti. Krožek je sodeloval tudi s Kariernim centrom za mlade »VšečKAM in GREM«.

Logotipi projekta

V duhu imena ŠK smo želeli dejavnosti  tudi zaključiti. Nastala je izvirna otroška pravljica. Njena vsebina je povezana z dogajanjem na delavnicah. Zgodbo maskote Poklicka Čarlija smo povezali s poklici, ki so jih predstavili stari starši, ter otroškimi željami. Povezali smo se z ilustratorko Andrejo Karbo, ki je pravljico opremila s čudovitimi ilustracijami.

Naslovili smo jo ZGODBARJENJE.  Lahko si jo preberete tukaj.

 

Maskota zgodbarjenja

 

Uporaba tovrstnega pristopa ima številne prednosti. Stari starši so s pripovedovanjem (storytellingom) pomagali tudi sebi, saj zgodbe pomagajo starejšim ohranjati spomine na preteklost.  Zgodbe so prijetne, znane, zanimive in poučne. Tudi obratno velja, s pripovedovanjem se lahko veliko naučimo.

Osrednji lik naše pravljice je srčni in sočutni Poklicko Čarli, ki je s pripovedovanjem svoje zgodbe pritegnil pozornost, spodbujal radovednost, po drugi strani pa njegovi izzivi zbujajo strah in napetost.

Na svoji poti v šolo spozna policista, gasilca, arhitekta, kemika in programerja. Obišče različne delavnice: robotike, kemijskega eksperimentiranja, igrive arhitekture in medgeneracijske slikarske delavnice.

S te perspektive razvija pripoved o tem, kako so tekle dejavnosti ŠK. Lahko rečemo tudi, da strni aktivnosti, ki povezujejo stare starše in vnuke ter tako vzpostavljajo močnejše čustvene povezave. Na ŠK so se vezi tkale med vsemi udeleženci. Navsezadnje pripovedovanje vključuje pripovedovalca in poslušalca, zato velja za najmočnejši medčloveški stik.

V krožku smo uresničili dva akcijska cilja. Prvi je bil pravljica, drugi pa razstava, ki smo jo priredili v sklopu Parade učenja (15. septembra). Na delavnicah so namreč nastale ilustracije različnih poklicev. Ta nepozabna umetniška dela smo želeli pokazati obiskovalcem.

 

Ana Marija Blažič (ana.marija.blazic@ric-nm.si), mentorica ŠK, RIC Novo mesto