EK je 24. maja objavila zbirno poročilo o politiki izobraževanja odraslih v državah članicah EU. V prvi vrsti se nanaša na vlogo javnega sektorja v sistemih IO. Osredotoča se predvsem na vprašanja, povezana z vključevanjem javnega sektorja. Analize, npr. kako lahko podjetja povečajo učinkovitost usposabljanja zaposlenih ali kaj motivira posameznike, da se dodatno izobražujejo, ne vključuje.

Dokument  sestavlja osem poglavij:

  • v uvodu je pregled nad stanjem izobraževanja odraslih v EU, določeni so cilji in struktura poročila;
  • drugo poglavje pojasnjuje pristop k analizi, opisuje glavna raziskovalna vprašanja in kratko predstavlja analitični pristop in metodologijo;
  • poglavje Izobraževanje odraslih v Evropi: ravni sodelovanja in vrste storitev (Oddelek 3) primerja udeležbo v IO in stopnjah zaposlenosti v EU ter opredeljuje glavne vrste izobraževanja odraslih v državah članicah;
  • četrto poglavje se osredotoča na upravljanje in pregled ciljev v IO;
  • v poglavju Politični okviri za izobraževanje odraslih predstavljajo nacionalno zakonodajo, strategije in izvajanje nacionalnih politik IO;
  • v nadaljevanju obravnavajo naložbe v izobraževanje odraslih s poudarkom na količini in viru financiranja;
  • ocena sistemov – njihove prednosti in slabosti – izobraževanja odraslih v EU je predstavljena v sedmem poglavju;
  • zadnje poglavje pa povzema glavne ugotovitve in ponuja razmišljanja o morebitnih prihodnjih reformah in usmeritvah politike.

Publikacija združuje ugotovitve iz poročil, ki jih je za vsako državo članico predhodno pripravila skupina nacionalnih strokovnjakov. Za Slovenijo je poročilo z naslovom Independent national experts network in the area of adult education/adult skills: Full Country Report – Slovenia pripravil sodelavec ACS, mag. Peter Beltram.

Vabimo vas, da si tukaj ogledate tudi ostale dokumente za Slovenijo.

Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS