Podjetja se vse bolj zavedajo, da za uspešnim poslovanjem stojijo zadovoljni in usposobljeni zaposleni, ki s svojim delom izkazujejo pripadnost podjetju. Eno takih je tudi Skupina Arriva, ki si prizadeva postati in ostati najboljša izbira tako v sedanjosti kot prihodnosti za svoje stranke, potnike in zaposlene.

V projektu Svetovanje za zaposlene na LU Jesenice močno poudarjamo vrednotenje neformalno pridobljenih znanj oz. ključnih kompetenc. V zadnjem času ne izvajamo programov za pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc in imamo posledično manj povpraševanja zaposlenih po svetovanju o možnostih vključitve v posamezne izobraževalne programe in razvoju temeljnih kompetenc.

Da bi dosegli zaposlene, smo v začetku februarja podjetjem v regiji poslali dopis, s katerim smo jih seznanili z možnostjo vrednotenja ključnih kompetenc njihovih zaposlenih, pri čemer smo poudarili, da se pri vrednotenju prilagodimo njihovim potrebam. Na dopis se je odzvala tudi Skupina Arriva, ki na Gorenjskem opravlja javni avtobusni prevoz. Želeli so preveriti komunikacijske spretnosti zaposlenih voznikov avtobusov. Na predstavitvenem sestanku smo se dogovorili, da bomo najprej izvedli delavnico o komunikaciji in reševanju konfliktov, ki ji bo sledilo individualno vrednotenje. Da na samem vrednotenju ne bi izgubljali časa z reševanjem samoevalvacijskih vprašalnikov, smo pomočnici za kadre in kadrovske projekte vnaprej poslali vprašalnika »Komunikacijski stili« ter »Toleranca in občutljivost na konflikt ter stili odzivanja«, ki so ju zaposleni rešena prinesli na delavnico.

Svetovalki sva pripravili vsebinski in izvedbeni načrt delavnice, na kateri bi ena predstavila komuniciranje na splošno s poudarkom na asertivni komunikaciji, druga pa konflikte in njihovo reševanje. Delavnici se je pridružila tudi vodja marketinga, komunikacije in projektov v Skupini Arriva Slovenija.

Delavnice, ki smo jo izvedli v prostorih Arrive Jesenice, se je udeležilo 12 voznikov, ki so predvideni koncept delavnice zapeljali v povsem drugo smer. Takoj na začetku je bilo jasno, da morava svetovalki prilagoditi tako vsebino kot izvedbo delavnice, saj se je pokazalo, da udeleženci želijo povedati, s kakšnimi konflikti se pri delu srečujejo, kako se z njimi spopadajo in katere veščine se uporabijo, da je po njihovem mnenju komunikacija s »težavnimi potniki« sploh možna. Njihovo delo je namreč zelo individualno. O konfliktnih situacijah s potniki se nimajo priložnosti pogovoriti s sodelavci. Imeli so konkretna vprašanja in so pričakovali tudi natančne odgovore.

Ves čas delavnice sva se svetovalki trudili ohranjati njihovo pozornost in ustrezno komunikacijo. Pozorni sva bili na skladnost verbalne in neverbalne komunikacije, jim podali ustrezno vsebino in delavnico uspešno zaključili.

Individualno vrednotenje je sledilo v treh terminih in je zajemalo kratko osebno predstavitev kandidatov ter igro vlog. Pri osebni predstavitvi je kandidat povedal nekaj o sebi in svojem delu, svetovalki pa sva opazovali njegovo skladnost v komunikaciji, gestikuliranje in očesni stik. Takoj po predstavitvi je kandidat dobil povratno informacijo o tem, kar sva opazili.

Sledila je igra vlog obvladovanja konfliktne situacije, kjer je bil kandidat neposredno udeležen v zaigrani konfliktni situaciji, ki ji je bil izpostavljen. Igro vlog je izvajal ena svetovalka, druga pa je bila opazovalka. Po koncu sva izvedli voden pogovor o reševanju konfliktov in podali povratno informacijo, v kateri je sodeloval tudi kandidat. Pokomentirali sva tudi ovrednotene vprašalnike, ki so jih izpolnili pred izvedbo delavnice.

Po opravljenih vrednotenjih je posamezni kandidat dobil še pisno mnenje o izraženosti kompetence na področju komunikacije in reševanja konfliktov: oceno javnega nastopa ter oceno obvladovanja konfliktnih situacij. Ocene so opisne: odlično – dobro – priporočeno izboljšanje. Dobili so opis samoocene komunikacijskih stilov, odzivanja na konflikt ter na koncu še ugotovitve in priporočila za izboljšanje kompetence.

Komentarji po koncu izvedbe so bili pozitivni in udeleženci so dobili vtis, da so za podjetje pomembni, saj so imeli možnost, da so se udeležili delavnice, na kateri so dobili odgovore na konkretna vprašanja in izkusili različne odzive na konfliktne situacije.

Udeležba na delavnici je bila zame, verjamem, da tudi za moje sodelavce, velikega pomena. Veliko je bilo poudarka na odnosih in komunikaciji med voznikom in potniki, kar je še posebno dragoceno v današnjih časih, ko ljudje zmeraj nekam hitimo in nimamo časa sami zase. Vsak je lahko povedal svoje težave in predlagal izboljšave. Te sta nam kot nasvete priporočili tudi predavateljici. Skratka, zelo lepa delavnica. Upam, da bo naše podjetje Alpetour Arriva v bližnji prihodnosti organiziralo še kakšno tako ali vsaj podobno delavnico. Rad bi se še enkrat zahvalil za vaš trud in zanimivo predavanje.

Boško Sofrić,

voznik

Vrednotenje komunikacijske kompetence na način, kot sva ga izvedli svetovalki LU Jesenice, bi težko uresničila ena sama, saj je pri igri vlog pomemben opazovalec, ki spremlja komunikacijo, reakcije in odzive. Lažje je tudi dati povratne informacije in osebna občutja v posamezni zaigrani konfliktni situaciji. Delo dveh svetovalk hkrati je dobrodošlo pri pripravi ustne in pisne povratne informacije, saj sva se osredotočali vsaka na določen vidik komunikacije in sva se pri podajanju mnenja dopolnjevali.

Komunikacija je pomembna kompetenca svetovalcev. Dnevno jo uporabljamo pri svojem delu in jo stalno razvijamo, zato sem prepričana, da se bo več svetovalcev odločilo za vrednotenje te kompetence in tako pripomoglo k zadovoljstvu in usposobljenosti zaposlenih, saj kot pravi rek: »Komunikacija je ključ do uspeha.«

Lea Zlodej (leaz@lu-jesenice.net), LU Jesenice