Razvoj strokovnih gradiv, programov in pristopov je ena ključnih aktivnosti, ki jih na ACS izvajamo na področju svetovalne dejavnosti, v okviru katere razvijamo tudi orodja za vrednotenje ključnih kompetenc (EU, 2007 in 2017). V preteklih projektih ESS smo tako razvili vprašalnike za razvijanje in vrednotenje ključnih kompetenc: učenje učenja, načrtovanje kariere, digitalne pismenosti in kompetenc, pridobljenih z aktivnostmi v vsakdanjem življenju.

V letu 2017 smo v projektu ESS Strokovna podpora informativno svetovalni dejavnosti in vrednotenju neformalno pridobljenega znanja 2016–2021 razvili tri nove vprašalnike za vrednotenje socialnih in državljanskih kompetenc. Na delavnicah 26. in 27. marca smo jih predstavili dvema skupinama svetovalcev iz organizacij, ki izvajajo svetovalno dejavnost po Javnem razpisu za financiranje dejavnosti informiranja in svetovanja ter za ugotavljanje in vrednotenje neformalno pridobljenega znanja od 2016 do 2022.

Pri razvoju vprašalnikov in na delavnici sta poleg sodelavcev ACS sodelovala tudi mag. Iris Fink Grubačević pri predstavitvi pomena socialne kompetence za ustrezno ravnanje na delovnem mestu in dr. Mitja Sardoč pri predstavitvi pomena državljanske kompetence za ustrezno ravnanje v delovnem in osebnem okolju. Skupaj s sodelavcema ACS, Vero Mlinar in Andrejem Cetinskim, sta svetovalcem predstavila tudi praktično rabo vprašalnikov, ki so dostopni v papirni in elektronski obliki, ter usmeritve za oblikovanje povratne informacije na podlagi interpretacije rezultatov vprašalnikov. Vprašalniki so dostopni na ACS, ki zagotavlja tudi strokovno in tehnično podporo za njihovo uporabo.

Spopolnjevanje je bilo financirano in izvedeno kot del projekta ESS Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2016 do 2018.

Urška Pavlič (urska.pavlic@acs.si), ACS