V marcu smo v sklopu projekta ESS Strokovna podpora področju pridobivanja temeljnih kompetenc 2016–2022 pripravili še zadnja dva izobraževalna videa o kakovosti izobraževanja odraslih.

Videi so nastajali v obdobju treh let. Ko se spominjam začetkov, dogodkov in sprememb, se naši prvi koraki zdijo kot oddaljena zgodovina. Ob koncu leta 2018, ko smo začeli z načrtovanjem snemanja, se še nismo zavedali, kako pomembno vlogo bodo imeli videi v prihodnjih letih in koliko se bomo v tem času naučili.

Spomnim se prvega sestanka s snemalno ekipo. V sejni sobi smo si ogledovali drug drugega, izražali svoje želje, poslušali, kaj je mogoče in se z optimizmom podali v nove, snemalne vode. V treh letih smo posneli 12 izdelkov. Prvi je bil promocijski o kakovosti izobraževanja odraslih, sledilo pa je 11 izobraževalnih.

Nastajanje posnetkov je pripomoglo tako k osebnemu kot strokovnemu razvoju vseh vključenih. Zanimivo se je bilo učiti, kaj je scenarij, ga snovati  in poskušati v nekaj minut strniti obširno znanje. Vse to se je sprva zdelo nemogoče. Vendar je šlo. Počasi. Vsakokrat je bilo lažje, ekipa je bila bolj uigrana in posameznica vedno bolj zadovoljna s končnim izdelkom.

Vse videe si lahko ogledate na spletnem portalu Mozaik kakovosti ter pri posameznem kazalniku, objavljenem na tem portalu. Dostopni so tudi na kanalu Kakovost izobraževanja odraslih na YouTubu ter na spletni strani Kakovost.

Namenjeni so vsem, ki se pri svojem delu srečujejo z vprašanji kakovosti v izobraževanju. Zadnja videa, posneta marca, sta bila kot tudi vsi dosedanji pripravljena kot pripomočka pri načrtovanju in izpeljevanju presojanja in razvijanja kakovosti.

Vsebine novih dveh videov

Posamezni video vsebuje razlago, napotke in priporočila, kako načrtovati in izpeljati posamezne elemente notranjega sistema kakovosti organizacije.

V izobraževalnem videu Vizija izobraževalne organizacije dr. Tanja Možina poda napotke o tem, kako pripraviti dobro izjavo o viziji organizacije. Najpreprosteje bi lahko rekli, da je vizija predstava željene prihodnosti. Dobra vizija upošteva edinstvenost organizacije in njeno identiteto. Ko prebiramo ali poslušamo pripoved o viziji dobre organizacije, lahko začutimo, kdo je ta organizacija, prepoznamo kaj počne ter k čemu stremi. Da bo ta vizija takšna, je pomembno, da pri nastajanju sodelujejo vsi zaposleni.

 

V izobraževalnem videu Vrednote izobraževalne organizacije dr. Tanja Možina predstavi izhodišča za premislek o vrednotah, ki nas povezujejo pri delu v naših izobraževalnih organizacijah. Vrednote so prepričanja o tem, kaj je pozitivno, zaželeno in cenjeno. Tako zelo pomembne so zato, ker vodijo in usmerjajo naše delovanje, tako naša osebna ravnanja kot ravnanja skupin in organizacij. Pomembno je, da se v organizaciji odprto pogovorimo o svojih vrednotah in oblikujemo soglasje o tistih, ki nam bodo skupno vodilo pri delu.

Vabljeni k ogledu!

Petra Šmalcelj (petra.smalcelj@acs.si), ACS