Vabilo na delavnico 26. in 28. januarja 2021

Največja nevarnost v času turbulentnih sprememb ni turbulenca, temveč odločanje z včerajšnjo logiko.

Peter Drucker

V zadnjem desetletju je IO v Sloveniji doživelo svoj razcvet, čemur so botrovale čedalje večje potrebe gospodarstva in družbe. Kompetence se nenehno razvijajo, zato potrebujemo nove izobraževalne programe, ki odgovarjajo na potrebe posameznika, delovnega in lokalnega okolja. Poleg tega vplivajo na stalno spremljanje izobraževalnih potreb tudi karakteristike sodobnega (neformalnega) izobraževanja: dogaja se v različnih okoljih (podjetjih, društvih, knjižnicah, muzejih, naravnih parkih, bolnišnicah ipd.). Programi lahko sledijo posamezniku in specifičnim okoljem, na kar opozarjajo npr. Caffarella (2002), Baldassarre idr. (2006), Netting, O’Connor in Fauri (2008).

Za načrtovalce izobraževalnih dejavnosti (programov, projektov, svetovanja ipd.) je pomembno, da znajo identificirati in razumeti (nove) potrebe po izobraževanju v procesu nastajanja (kako nastajajo potrebe) in različne ravni potreb (kje nastajajo). To pomeni prepoznavanje potreb na osebni ravni, v kontekstu organizacije (potrebe institucije, podjetja in skupine institucij v širšem kontekstu) in potrebe širše skupnosti, globalne potrebe.

Zato je dobro, da zna načrtovalec novih programov presojati (evalvirati) tako obstoječe stanje (znanje, veščine ipd.) ko dogajanja v okolju in oblikovati izbrano skupino potreb po izobraževanju. Pri vsem tem potrebuje specifična znanja o metodah zbiranja in interpretaciji podatkov ter aplikaciji instrumentov.

Na delavnici boste: 

  • ozavestili karakteristike ciljnih skupin odraslih v regionalno lokalnem okolju pri ugotavljanju izobraževalnih potreb,
  • spoznali kreativen proces pri proučevanju izobraževalnih potreb ciljnih skupin v okolju,
  • spoznali različne teoretične modele o ugotavljanju izobraževalnih potreb,
  • spoznali različne metode in pristope za ugotavljanje potreb,
  • osvežili ali okrepili znanje o analizi izobraževalnih potreb in preoblikovanju potreb v učne cilje,
  • pridobili znanje za presojo, katere so temeljne potrebe po izobraževanju v njihovem okolju,
  • pridobili znanje o ustreznih instrumentih za analizo potreb v svojem okolju,
  • iz nabora potreb na izbranem primeru oblikovali učne cilje novega programa izobraževanja.
Delavnica bo potekala na daljavo, preko video konferenčnega sistema Zoom, in sicer 26. in 28. januarja med 9.00 in 12.15. Vodila jo bo mag. Karmen Vaupotič, zunanja sodelavka ACS.

Komu je delavnica namenjena?
  • Pedagoškim in andragoškim delavcem,
  • učiteljem različnih strok, ki delate v osnovnošolskem, srednješolskem in višješolskem IO,
  • vodjem in organizatorjem izobraževanja odraslih,
  • strokovnim aktivom,
  • andragoškim, učiteljskim in predavateljskim zborom,
  • ravnateljem, direktorjem in menedžerjem.

Program traja 8 ur in sodi med programe kariernega razvoja, zato je ovrednoten z 0,5 točke. Ob izpolnjevanju pogojev, ki jih program predvideva, boste prejeli potrdilo ACS o uspešno zaključenem usposabljanju oz. spopolnjevanju.,

Število udeležencev je omejeno na 25, zato vas vabimo, da e-prijavnico oddate čim prej oziroma najkasneje v četrtek, 21. januarja 2021.

Program je v celoti financiran od MIZŠ in je za udeležence brezplačen.

Če želite izvedeti še kaj, se nam lahko oglasite po telefonu: mag. Zdenka Birman Forjanič, tel.: 01/5842-571 ali po elektronski pošti zdenka.birman.forjanic@acs.si.

Vabljeni!

Mag. Zdenka Birman Forjanič (zdenka.birman.forjanic@acs.si), ACS