Način podajanja snovi, ki ga uporablja učitelj pri svojem predmetu, je zelo pomemben. Drugačne, zanimive metode dela pritegnejo pozornost učencev. Posledično raje obiskujejo pouk in si hitreje zapomnijo snov. Lahko rečemo, da mora biti ustvarjalnost učiteljev brezmejna že v času ”normalnega pouka”.

Še večji izziv učiteljem predstavlja delo oziroma pouk na daljavo. Prvo vprašanje, ki so si ga zastavili vsi, je, na kakšen način in katera orodja za delo so na voljo. Precej izkušenj s poukom na daljavo so učitelji pridobili v prvem valu epidemije novega koronavirusa. Jeseni, ko nas je spet doletela karantena in s tem pouk na daljavo, so bila orodja bolj dodelana in narava dela na daljavo že ”utečena.”

Je bilo res tako? Vemo, da nobena stvar nikoli ne poteka gladko, in seveda tudi tukaj ni nič drugače. Učiteljem so lahko na voljo vsa orodja sveta, vendar če jih niso sami preizkusili in prenesli v prakso, sprememb in učinkov ne bo.

Učitelji so porabili veliko časa za priprave na pouk, kljub temu pa delo ni potekalo tako, kot bi si želeli. Na ZLU smo zaznali ta problem in dobili idejo, da v okviru projekta Center za pridobivanje kompetenc Zasavje 2018–2022 pripravimo program, s katerim bi pomagali učiteljem popestriti pouk na daljavo. Poimenovali smo ga Sodobna orodja za popestritev in obogatitev pouka ter ga ponudili zasavskim osnovnim šolam. Odziv na ponujeno priložnost je bil neverjeten. Naši pomisleki, ali bomo uspeli zapolniti eno skupino, so bili odveč, potreb je bilo za tri skupine.

K sodelovanju smo povabili odličnega predavatelja Dejana Kramžarja, profesorja nemščine in zgodovine, ki je bil leta 2016 izbran za najučitelja. Je ambasador eTwinning Slovenija, kar pomeni, da je vešč vseh orodij, ki jih ponujata platforma eTwinning namizje in spletna učilnica Twinspace. deluje tudi kot digitalni mentor v projektu prostovoljstva oziroma pomoči učitelj učitelju in avtor webinarjev Rokusove centrifuge.

40-urni program je potekal od januarja do marca v spletnem okolju MS Teams. Udeleženci so prek praktičnih vaj in demonstracije spoznali, kako se počutijo učenci na drugi strani zaslona. Ta edinstvena izkušnja jim bo omogočila, da bodo nova znanja, spretnosti in veščine uporabljali tudi v nekoronskem času. Za piko na i in uspešen zaključek so se učitelji in učenci zadnjič srečali v živo, naredili evalvacijo, si čestitali za vztrajnost in prevzeli potrdila. Naslednje vprašanje je bilo: le kaj bomo počeli sedaj ob sredah popoldne?

Nataša Pirnat Drobne (natasa.pirnat-drobne@zlu.si), ZLU