Odrasli se učimo drugače – to je ena od ključnih premis na strokovnem področju učenja in izobraževanja odraslih. A kako se kaže (in udeležence privablja) ta drugačnost? Odgovor na vprašanje bomo iskali na tretjem in hkrati zadnjem forumu EPUO 2025, ki nosi naslov Inovativna učna okolja.
Izraz, ki ga odlikujejo kar tri razsežnosti – inovativnost, učenje, okolje –, je v zadnjem času dokaj pogost tako v strokovnih kot tudi političnih razpravah in dokumentih. Najpogosteje ga najdemo v povezavi z vpreganjem sodobnih tehnologij v učne procese. Vzporedno se vse bolj uveljavlja termin prožne učne poti. Gre za nekaj podobnega, če ne enakega, le da se zdi prožnost bolj dosegljiva kot inovativnost?! V iskanju definicij obeh izrazov lahko ugotovimo, da jih je malodane toliko kot njihovih avtorjev. ChatGPT povzema, da ‘inovativno učno okolje spodbuja aktivno, sodelovalno in personalizirano učenje’.
Poudarja prožnost prostora in opreme, uporabo najnovejših tehnologij ter ustvarjanje situacij, v katerih učitelji nastopajo kot mentorji, udeleženci pa raziskujejo, rešujejo probleme in ustvarjajo. Bistveno je prilagajanje potrebam in interesom posameznika, posledica tega pa naj bo večja vključenost.
Upravičeno se vprašamo: gre res za nekaj povsem novega ali pa je inovativnost (okolij, vsebin, metod) izobraževanju odraslih v krvi? Gornja načela so namreč že vtkana v naša dolgoletna prizadevanja, le da se njihovi pojavni obrazi dobrodošlo spreminjajo ter prilagajajo času, prostoru, okoliščinam, v katerih bivamo in delujemo.
Na forumu bomo v družbi evropskih strokovnjakov pod drobnogled vzeli nekaj primerov inovativnih učnih okolij iz slovenske prakse. Mednje sodi tudi prizorišče dogodka – Center Rog.
Oglejte si program in se prijavite. Dogajanje bomo prenašali v živo, ogled bo mogoč tudi pozneje.
Vabljeni!
Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS