Narava se neposredno ali posredno tiče širokega kroga ljudi. Omogoča nam razsežne subtilne povezave in ponuja kotičke za raziskovanje, preučevanje, preizkušanje. Pa ne samo to, ponuja nam mirnejši in toplejši kontekst za učenje, čutne izkušnje, kombinacijo vztrajnosti, reševanja problemov, kritičnega razmišljanja. Je vir navdiha, kjer ni nič zapravljenega. Narava nima sten in je zastonj. Opravljenih je bilo mnogo raziskav, ki pričajo, da smo v naravi bolj sodelovalni in timsko naravnani.

Narava ponuja neskončno igrišče z vsemi potrebnimi viri in opremo, le videti jih moramo.

Obrni na zeleno

Pogosto pozabljamo, da smo del narave. Svoj prosti čas zelo rada preživljam v naravi, zato me je pri oblikovanju študijskega krožka vodilo vprašanje, kako najti v naravi moč za premagovanje vsakodnevnih (bolj ali manj) stresnih dogodkov in preprek. Verjamem, da pri drugih ni nič drugače oziroma da iščejo načine za črpanje življenjske moči. Druga sila, ki je zame zelo pomembna v življenju, je medsebojno povezovanje in s tem prenos ali delitev znanja z drugimi. V življenju ne smemo spregledati vrednot, kot sta prepletenost skupinskega duha in nesebična medsebojna pomoč. V današnjih časih je na takšen način, seveda tudi v sožitju z naravo, veliko lažje premagovati vsakodnevne ovire. Ti dve ideji sta se povezali in medsebojno podkrepili. Tako je nastal nov študijski krožek z naslovom Učenje v labirintu narave (RIC Novo mesto) za aktivno sodelovanje mladih ter boljšo in trajnostno prihodnost.

Potekal je v Vavti vasi (Občina Straža) ob zelenih bregovih in na reki Krki ter v prenovljenem krajevnem športnem parku, torej v naravnem okolju. Družiti smo se začeli julija, kar je pozneje kot pretekla leta. Izkazalo pa se je, da je bila izvedba v poletnih mesecih več kot odlična izbira.

Krožek je bil namenjen mladim. Kako to? Premislek je terjalo vodilo, kaj mladi potrebujejo, kaj zares iščejo in v kaj se lahko vključijo, na kakšen način lahko vsrkavajo znanje in razvijejo veščine z naravo in v njej, kje in na kakšen način jim lahko poda podporo okolje … Vse to je bilo vključeno v razvoj in uresničitev ideje o študijskem krožku. Labirint si predstavljam kot pustolovščino, kjer pustimo telefone v žepih in se posvetimo sebi, kjer odvržemo iz sebe ves nepotreben balast, poskrbimo za lastno dobro počutje ter psihofizično ravnovesje.

Mladi so preko študijskega krožka z naravo in v njej prepletali različne metode poučevanja, pridobivali in razvijali nove spretnosti ter spoznavali in pridobivali metodo izkustvenega učenja. Nekaj idej za delavnice je bilo vnaprej pripravljenih, spet druge smo zamenjali, ko je študijski krožek že potekal, zaradi želja udeležencev.

Kako izgleda dan učenja v naravi?

Najpomembneje od vsega je bilo, da se mladim pokaže, kako pomembno je pridobiti znanje, bodisi od strokovnjakov za določeno področje ali pa od ostalih članov skupine, se opolnomočiti in razvijati v smeri, da so to kompetence, ki jih bodo lahko uporabili v prihodnje. Delavnice so imele tudi izkustveni namen.

Po vsaki delavnici smo posneli in uredili videoposnetke. Z njimi smo želeli pokazati, kaj vse se da početi in kako pridobivati znanje v naravnem okolju.

Lahkotne misli prejemamo od narave. Raziskovali smo nove življenjske možnosti, na katere doslej še sploh nismo pomislili. Izvajali smo tehniko Access Bars® in spoznali orodja Access Consciousness® (posnetek).

Zvočno sproščanje v naravi. Z gongi in pojočimi posodami smo preizkusili prvinske vibracije in se prepustili zvokom na vseh ravneh – čustveni, miselni in duhovni ter fizičnega sveta. Tako smo krepili imunski sistem, se naučili obvladati stres in okrepili svoja pozitivna čustva (posnetek).

Enciklopedija travnika. Travnik je ekosistem, kjer lahko najdemo novo znanje o zdravilnih in užitnih rastlinah. Rastline uporabljamo v najrazličnejše namene, zato smo jih na srečanju nekaj spoznali. Čutno smo zaznali najbolj aromatične rastline, ki jih najdemo na travnikih (ali domačem vrtu). Poslušali smo o postopku izdelave naravnih krem in jih na srečanju precej tudi preizkusili (posnetek).

Vsi smo fotografi. Iskali smo odgovor na vprašanje, kaj potrebujemo, da naše fotografije postanejo še bolj opazne.

Joga v naravi. Namenjena je bila članom, ki so si vzeli čas zase, se umirili ter povezali s sabo in naravo. Praksa je vključevala mantre, dihalno tehniko, jogijske položaje in sproščanje. Na delavnici smo spoznali tudi osnove tehnike nordijske hoje (posnetek).

Kulinariko preselimo v naravo. Najboljši pikniki so v naravi ali kar na domačem vrtu. Ker najdemo največ zelišč prav v tem letnem času, smo člani študijskega krožka uporabili kulinarične posebnostih, nabrali različna zelišča in dobrote iz narave ter se preizkusili v peki (posnetek).

Preveslajmo še nepoznane odseke reke Krke. Na zadnjem srečanju smo se soočili z vodo, adrenalinom in pravim timskim delom (posnetek).

Ko se ljudje uglasimo z naravo in sprejmemo, da smo del nje, občutimo lepa čustva, čutimo življenjsko moč, obda nas dobro počutje … Predvsem pa smo skozi študijski krožek skrbeli za smeh in veselo razpoloženje. Spodbujali smo se, si pomagali in se učili. Rezultate pridobljenega znanja bomo pa videli v prihodnje.

Ana Marija Blažič (ana.marija.blazic@ric-nm.si), RIC Novo mesto