Koronačas

Zame osebno se je koncept časa v obdobju korone spremenil. Rečem mu kar koronačas. O novem koronavirusu in delu od doma je bilo že veliko povedanega. Posamezniki in podjetja so se soočanja z novo realnostjo lotili na različne načine. Danes bom pisala o tem, kako smo se svetovanja v koronačasu lotili pri nas in kako sem se sama kot svetovalka znašla v novi realnosti.

Kako smo začeli?

V prvem tednu lovljenja v novi realnosti in »hitrostne krepitve« kompetence IKT smo našim svetovancem in podjetjem »dali mir«. V timu svetovalcev smo se odločili, da je prav, da damo podjetjem možnost zaplavati v novo realnost. Medtem smo ugotavljali, kako se bomo lotili dela v prihodnjih dneh, tednih. V drugem tednu prisilne samoizolacije smo vsem podjetjem, s katerimi sodelujemo, poslali elektronsko sporočilo. Nanje nismo želeli pritiskati glede že prej dogovorjenih aktivnosti. Namen sporočila je bil en sam: dati jim vedeti, da smo tu zanje in njihove zaposlene, da jim nudimo oporo.

Koronavodnik

V prvem tednu dela od doma smo svetovalci začeli pisati t. i. Koronavodnik. Želeli smo biti v oporo podjetjem, zato smo na enem mestu zbirali vse potencialno uporabne podatke: zanimive članke in videoposnetke o zdravju, psihičnem počutju, informacije o brezplačnih telefonskih številkah ob potencialni duševni stiski. Seveda v Koronavodniku niso smeli manjkati tudi naši kontakti. Kadrovske službe in vodstva so si lahko ogledali in prebrali veliko člankov ter povabil na spletne seminarje o delu od doma ter ravnanju s kadri v koronačasu. Vodnik smo posodabljali in redno objavljali v tedenskih novičkah.

Svetovanje in sestankovanje na daljavo

Svetovalci smo se zelo hitro začeli aktivno ukvarjati s promocijo projekta in s tem tudi svetovanja. Pomembno se nam je zdelo, da ne pretrgamo komunikacijske niti z javnostjo in potencialno ciljno skupino. V tedenskih novičkah smo objavljali možnost brezplačnega svetovanja z uporabo našega orodja Motivator. Tako so se nam javili prvi ljudje, preko katerih pa smo prišli še do dodatnih svetovancev. Ugotovili smo, da je svetovanje popolnoma izvedljivo tudi na daljavo iz varnih kotičkov naših spalnic in kuhinj.

»Motilci«

 Priznam, da me je sprva skrbelo, kako bo videti, če sredi svetovanja prileti v kader otrok, a smo tudi preko tovrstnih zadreg krmilili uspešno in s ščepcem humorja. Sčasoma sem se navadila, da ob začetku svetovanja ali sestanka s podjetjem omenim, da sem sama doma in obstaja možnost »nenapovedanega obiska«. Slednjih ni bilo veliko, če pa se je vseeno zgodil, sem bila vedno deležna razumevanja druge strani. Vendarle smo vsi ljudje, kajne?

Poleg svetovanja smo na daljavo imeli tudi precej sestankov s podjetji, s katerimi smo se pogovarjali o počutju njihovih zaposlenih ter potencialnih aktivnostih.

Svetovanje na daljavo je časovno prilagodljivo, izkazalo se je za ekonomično, gotovo pa se strinjamo, da ne more nadomestiti osebnega stika in procesov, ki se pri tem vzpostavijo.

Proaktivnost je ključ

Brez česa ne bi šlo? Verjamem, da so bili redni sestanki, redna podpora, ki smo si jo svetovalci nudili, odločilni, da smo tudi v koronačasu uspeli ohranjati svoje osnovno poslanstvo. S sodelavkami in sodelavcem sem bila v stalnem stiku preko aplikacije Teams in telefona. Ko je bilo potrebno, sem dobila vzpodbudo in podporo in ko je bila slednja potrebna drugim, sem jo nudila. Trdno verjamem, da smo tudi zaradi tega obdobja bolj povezani kot tim, bolj kompetentni svetovalci in bogatejši za nova spoznanja. Za vsem tem pa stoji veliko dela, pisanja velike količine novičk, tekstov, prispevkov na LinkedInu, blogov.

In jaz?

Koronačas je v moje življenje prinesel zmedo, meja med službenim in zasebnim se je zabrisala, moje sidro se je malce zamajalo. Motivacija za delo je dobila druge oblike in vzvode. Nekatere stvari so doma nastajale boljše, nekatere ne, gotovo pa je bil to odličen trening fleksibilnosti. Obdobje korone je hitro minilo, iz njega sem prišla zrelejša za nova spoznanja, gotovo bolj  IKT-usposobljena, vesela osebnega stika s svetovanci in sodelavci. V prihodnje se bo svetovanje na daljavo gotovo pojavilo na mojem meniju, ne bo pa nadomestilo osebnega stika.

Maja Rotar (maja.rotar@cene-stupar.si), Cene Štupar – CILJ