V letošnjem letu poteka zanimiva skupna strokovna akcija omrežja – razvijanje kakovosti s pomočjo dobrih zgodb. To je bila tudi osrednja tema spopolnjevanja. Skupna akcija predstavlja nadaljevanje lanskoletne skupne aktivnosti omrežja Učitelj in njegova vloga pri sprotnem spremljanju kakovosti.
Posebno smo se veselili predavanja dr. Robija Krofliča in ni nas razočaral. V svojem predavanju je poudaril, da so zgodbe lahko zelo ustrezen način razmišljanja in zbiranja podatkov v procesih presojanja in razvijanja kakovosti. Povedo lahko namreč veliko več kot skopi podatki. Pri presojanju kakovosti jih lahko uporabimo bodisi kot podatkovje bodisi kot rezultate.
V zadnjem delu delavnice je Sonja Klemenčič udeležencem predstavila predlog za potek letošnje skupne strokovne naloge omrežja svetovalcev za kakovost. Njihovo temeljno vodilo pri povabilih učiteljem k sodelovanju naj bo: ‘Kaj lahko učitelj pove drugemu učitelju o svojem delu, izkušnjah, učenju, razmišljanjih o doseganju in izboljševanju svoje kakovosti?’ V pomoč pri razmišljanju in pripravi zgodb učiteljev, ki bodo povedale veliko več od številk, ki smo jih pri presojanju in razvijanju kakovosti sicer bolj vajeni, naj bo vprašanje: ‘Kaj učitelju pomeni njegova kakovost, kaj dela, da bi jo dosegel, s katerimi problemi se je pri tem srečeval in kako jih je reševal?’
Zbrane zgodbe učiteljev o njihovih načinih delovanja za kakovostno delo bomo skupaj z njihovimi pristnimi izkušnjami in pogledi do konca leta tudi objavili. Prepričani smo, da se bo iz tega dragocenega gradiva dalo naučiti marsičesa novega.
Spopolnjevanje smo izvedli v okviru projekta ESS Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju 2018–2022.
Jasmina Orešnik Cunja (jasmina.oresnik.cunja@acs.si), ACS