Članice ZiSSS smo oktobra potovale v Istanbul. Študijski obisk je bil sofinanciran s sredstvi MIZŠ v okviru JR za sofinanciranje programov in dejavnosti izobraževanja odraslih v letu 2021.
Mednarodno sodelovanje nam ponuja obilo možnosti, da se v želji po iskanju in usvajanju novega znanja povezujemo in srečujemo s kolegi iz tujine. Izobraževalci odraslih tako profesionalno rastejo ter prenašajo pridobljena znanja in izkušnje v matično organizacijo. S tem skrbijo za razvoj lokalne skupnosti in dolgoročno tudi krepitev kakovosti sistema IO. Opolnomočijo se tudi v medkulturnem smislu.
Članice ZiSSS se v zadnjih letih srečujemo s številnimi ponudbami za sodelovanje v evropskih projektih, ki jih vodijo organizacije za IO iz Turčije. Tudi obratno se dogaja – številne tamkajšnje organizacije se odzivajo na naša vabila za vključitev v mednarodne projekte.
Turški sistem IO je za nas neznanka, zato se za sodelovanje z njihovimi organizacijami redko ali sploh ne odločamo. Na študijskem obisku smo se torej želeli podrobno seznaniti s sistemom in dobrimi praksami IO v tej državi.
IO v Istanbulu izvajajo predvsem javne organizacije, ki delujejo znotraj lokalnih uprav. Izobraževanje je za udeležence brezplačno. Javni izobraževalni centri delujejo pod okriljem ministrstva za izobraževanje, ki v celoti pokriva stroške plač, materialne stroške in zagotavlja druge pogoje za izvajanje izobraževanj. Lokalna uprava pa zagotavlja prostor.
Na skupni nacionalni platformi za IO je udeležencem na voljo preko 3.000 programov. Kandidati se samostojno ali s pomočjo strokovnih delavcev prijavijo v izbrano obliko pri izbrani javni organizaciji. Ko ima javni izobraževalni center prijavljenih 12 oziroma v primeru programov za najbolj ranljive skupine odraslih 8 udeležencev, se izobraževanje lahko začne.
V zadnjem času se je v Turčiji zaradi izpolnjevanja pogojev za vstop v EU zelo razmahnil koncept vseživljenjskega izobraževanja. Glavni cilj politik IO je izboljšanje sistema zagotavljanja izobraževalnih programov za odrasle ter zagotavljanje znanj in spretnosti za razvoj gospodarstva.
Še zlasti nas je navdušila njihova predana usmerjenost v znanja in spretnosti za ohranjanje bogate turške kulturne dediščine na različnih področjih od obdelave usnja in srebra do ljudskih pesmi in plesov ter kulinarike.
Zaključim lahko, da nas je Istanbul navdušil z različnih vidikov. Poleg kulture in kulinarike tudi s strokovnega vidika. S turškimi kolegi bomo prav gotovo z veseljem sodelovali v mednarodnih projektih.
Mag. Maja Radinovič Hajdič (majarh@lu-jesenice.net), ZiSSS