LAS s CILjem, LAS Mežiške doline, LAS Goričko 2020 in LAS Pri dobrih ljudeh 2020 sodelujejo v projektu Sodelovanja LAS z nazivom Digitalne rešitve ZA izzive podeželja. Sodelovanje štirih slovenskih LAS je namenjeno izmenjavi znanj in izkušenj, prenosu in vključevanju dobrih praks z drugih območij v lokalno okolje. Da bi dvignili raven računalniške in digitalne pismenosti podeželskega prebivalstva, pripravljamo brezplačne računalniške tečaje. Zavedamo se namreč vedno večjega pomena teh znanj, posebno na odmaknjenih območjih. Uporabi e-storitev se ni več mogoče izogniti, komunikacija in iskanje informacij preko spleta pa prihranita ogromno časa.

Za izvajanje ŠK smo se partnerji odločili, ker jih vidimo kot primerno obliko dela z udeleženci. Želimo jim približati tako IKT kot pomen uporabe sodobnih tehnologij v razvoju podeželja, zato smo se odločili za nekoliko nenavadne krožkarske teme: digitalno opismenjevanje, uporabo IKT pri promociji in trženju lokalnih produktov, uporabo spletnih in mobilnih aplikacij pri kmetovanju, digitalno fotografiranje in oblikovanje promocijskih materialov. Štiri ŠK smo pripravili v Prekmurju ter po enega na Idrijsko-Cerkljanskem in Koroškem.

Mentorica Dušanka Černalogar, zaposlena pri vodilnem partnerju LAS s CILjem, je s krožki sodelovala na daljavo. Za komunikacijo z udeleženci in sodelujočimi strokovnjaki IKT je uporabila tehnologijo. Tudi skupine so se povezovale in si izmenjevale znanja in izkušnje preko Skypa in drugih sodobnih komunikacijskih kanalov.

Za akcijski cilj so si ŠK postavili pripravljene ustrezne izobraževalne programe, ki upoštevajo sodobne trende in potrebe posameznih ciljnih skupin. Programi IKT, ki jih bodo izvajala posamezna območja, so rezultat treh izhodišč. Poleg dela ŠK smo upoštevali tudi potrebe lokalnih okolij in analizirali obstoječe programe (npr. RPO). Mobilne učilnice nam bodo omogočale izvajanje skorajda v vsakem kraju ali vasi.

Projektni partnerji so se večinoma prvič srečali s ŠK in tovrstnim načinom dela. Izkazalo se je, da so zelo primerna oblika pridobivanja znanja na drugačen, zanimiv način, saj je z njimi mogoče dopolnjevati tradicionalno izobraževanje v lokalnem okolju. Aktualne teme so pritegnile povabljene ciljne skupine, krepile ustvarjalnost, inovativnost in željo sodelujočih po učenju digitalnih vsebin. Hkrati smo lahko preizkusili mentorstvo na daljavo, kar se je izkazalo kot dobrodošla možnost ob prostorski oddaljenosti mentorja. Vendar ta oblika ne more v celoti nadomestiti osebne komunikacije, prisotnosti mentorja v skupini, ki jo vodi.

Janja Hiti in Dušanka Černalogar (dusanka.cernalogar@icra.si), Idrijsko-Cerkljanska razvojna agencija