Na ACS kot člani mednarodne mreže o finančnem izobraževanju redno spremljamo dogodke OECD (OECD/INFE). Tokrat so združili moči z Banko Italije in 17. novembra v Rimu organizirali simpozij o finančni pismenosti in opolnomočenju. Pridružili smo se jim po spletu.
Strokovnjaki so na simpoziju Finančna pismenost in opolnomočenje: Podatki, politike in vrednotenje razpravljali o pomenu finančne pismenosti, posebej za ranljive skupine, merjenju finančne pismenosti odraslih po svetu ter vrednotenju učinkovitosti programov finančnega izobraževanja. Guverner Banke Italije, Lugi Federico Signorini, je v uvodnem nagovoru poudaril potrebo, da morajo biti izobraževalni programi na finančnem področju za splošno populacijo preprosti in na osnovni ravni: »Če želimo biti učinkoviti, moramo biti skromni.« Osnovni finančni koncepti so namreč večinoma samoumevni le strokovnjakom.
Prva tretjina simpozija je bila namenjena politikam in orodjem finančnega izobraževanja za ranljive skupine. Predstavniki Brazilije, Nizozemske, Kanade, Južne Afrike, Indije in Indonezije so razpravljali o ranljivih skupinah v svojih državah, načinu doseganja ter izzivih pri tem. Del simpozija, namenjen merjenju finančne pismenosti odraslih, je izpostavil ugotovitve Italije, Finske in Hongkonga. Imeli smo privilegij slišati preliminarne ugotovitve zadnje (2022/2023) raziskave finančne pismenosti OECD, ki jih je predstavila koordinatorka mreže OECD/INFE, Chiara Monticone. Poročilo bo objavljeno sredi decembra. Glavni trendi, ki se kažejo, pa so, da večina odraslih osnovnih konceptov ne razume v zadostni meri.
Veliko odraslih razume, kaj je inflacija, poznajo definicijo, ne znajo pa je povezati s svojim življenjem. Moramo se zavedati pravih problemov, ki pestijo ljudi, da lahko kontekstualiziramo koncepte.
Zadnja tretjina simpozija je bila namenjena vrednotenju učinka programov finančnega izobraževanja. Predstavniki Nemčije, Latinske Amerike, Belgije in Italije so predstavili rezultate evalvacij različnih programov, ki jih izvajajo. Vedeti, kaj deluje, za koga in pod kakšnimi pogoji, je pomembno za doseganje ciljev programov finančnega izobraževanja.
Dogodek doprinaša pomembne ugotovitve in smernice za nadaljnje delo pri krepitvi finančnih spretnosti. Skupna sporočila simpozija v Rimu so torej usmerjena v to, da je treba tovrstno izobraževanje oblikovati tako, da bo dostopno in učinkovito za vse plasti družbe, še posebno za ranljive. Samo s celovitim pristopom, ki upošteva lokalne razmere in specifične potrebe posameznih skupin, lahko dosežemo resnično finančno pismeno družbo.
Dr. Tina Kompare Jampani (tina.kompare.jampani@acs.si), ACS
Trackbacks/Pingbacks