AZM – LU ima dolgoletno tradicijo izvajanja programov učenja slovenščine za tujce in 19-letne izkušnje z izvajanjem svetovalne dejavnosti v okviru svetovalnega središča. Pomemben vidik uspešnosti učenja udeležencev so prav svetovalne aktivnosti, ki jih nudimo tako pred vključitvijo kot med potekom izobraževanja in tudi po zaključenem programu. Vrata Svetovalnega središča Maribor so vselej široko odprta za vse. V času epidemije izvajamo informativno-svetovalne storitve na daljavo, in sicer kot oblike telefonskega informiranja, elektronskega svetovanja in tudi svetovanja preko spletnih orodij (videokonferenc).

Moja izkušnja z učenjem slovenskega jezika za tujce je bila zelo pozitivna. Tečaj me je dobro pripravil na izpit, pridobila sem veliko besedišča, naučila sem se graditi razumljive stavke, doživela sem veliko spontane komunikacije in smeha. Tečaj je bil zame kot odskočna deska in začela sem govoriti slovensko.

Olga K.

V nadaljevanju vam želimo predstaviti dve uspešni in navdihujoči zgodbi učenja slovenščine za tujce.

Dženita in Olga sta obiskovali tečaj slovenščine za tujce.  

Dženita M. se je po pogovoru s svetovalko odločila za vključitev v program ZIP. V Sloveniji živi že skoraj tri leta. Na tečaju je spoznala, kot sama pove, čudovite ljudi iz Bosne, Srbije in Rusije. Počutila se je prijetno in sprejeto. V veliko pomoč pri učenju si ji bile otroške knjige, ki jih je brala skupaj s svojimi hčerami. Skupaj z njimi je spremljala slovensko sinhronizirane risanke in filme. Meni, da je za vse tujce,  tudi zanjo, najtežje učenje dvojine. Sama je veliko vadila s svojo sosedo in prijateljico Slovenko, letos junija pa je tudi uspešno opravila izpit iz slovenščine na osnovni ravni.

Olga K. je prav tako obiskovala tečaj slovenščine za tujce. Prihaja iz Rusije, v Sloveniji pa živi že štiri leta. Z možem, ki je Slovenec, se pogovarjata angleško, saj sta se tako navadila. Zato so bili začetki učenja zanjo še toliko težji. Naletela je na številne ovire. Ob skrbi za dva majhna otroka doma ji je pogosto primanjkovalo energije in motivacije za učenje. V okolju, kjer živi, se uporablja narečje, kar jo je dodatno oviralo pri komunikaciji tako na tečaju kot kasneje v domačem okolju. Olga pohvali tečaj in ga priporoča vsem učenja željnim tujcem. Slovnico so se učili preko pogovora, vadili so dialoge iz različnih življenjskih situacij, domačih nalog je bilo ravno dovolj, da jih je zmogla opraviti ob ostalih obveznostih. Vsaka ura je bila zanimiva in polna smeha, po vsakem srečanju je zaznavala napredek, ko je na primer odhajala po otroke v vrtec ali pa kaj urejala na upravni enoti.

Podpora in spremljanje udeležencev izobraževanja

Podpora in spremljanje udeležencev med izobraževanjem je za tujce ključnega pomena, in sicer tako za uspešno učenje kot tudi hitrejše napredovanje. Marsikdo želi ob tečaju še utrjevati in nadgrajevati svoje znanje ali pa potrebuje več podpore in motivacije. Tujci se pogosto ukvarjajo tudi z vprašanji glede priznavanja diplom in kvalifikacij, potrebujejo pomoč pri pripravi življenjepisa ali ponudbe za delo ter informacije o opravljanju izpita iz slovenščine za zaposlitev ali pridobitev državljanstva. Dosedanje izkušnje z izvajanjem svetovalne dejavnosti tujcem so nas z leti pripeljale do obilice kakovostnih informacij in poznavanja zakonodaje, ki ni ozko vezana zgolj na področje izobraževanja. To nam omogoča hitro in učinkovito zastopanje naših svetovancev na naslovih drugih organizacij. S tem krepimo tudi poznavanje in ugled našega svetovalnega središča in našega zavoda kot celote. Še posebno tujce radi zastopamo na drugih organizacijah, saj se soočajo s slabšim znanjem slovenskega jezika, pomanjkljivimi informacijami o pristojnostih oz. področjih delovanja posameznih organizacij ipd.

Pri svetovalnemu delu s tujci smo uporabljali tudi preprostejše svetovalne pripomočke, ki nazorneje opisujejo poti in korake do učnih ciljev (npr. osebni izobraževalni načrt). Pred letošnjimi dnevi svetovalnih središč smo tujca, sicer udeleženca tečaja slovenskega jezika, in stranko v svetovalnem središču povabili k podaji videoizjave o zadovoljstvu z našimi storitvami. Slednja je zabeležila precejšnje število všečkov na Facebooku AZM – LU.

Z vsemi opisanimi aktivnostmi izboljšujemo učinkovitost izobraževanja, lajšamo težave z integracijo ter rastemo kot ljudje in izobraževalci odraslih tudi sami.

Neža Bojnec Naterer (neza.bojnec@azm-lu.si), AZM – LU