Če nekaj počnemo počasi, to pomeni, da si vzamemo čas za izdelavo nečesa kakovostnega, uživamo v procesu in se prilagajamo naravnemu ritmu planeta. Če torej sprejmemo tudi filozofijo počasnega in osredotočenega dela, lahko sebi in drugim pomagamo ponovno vzpostaviti ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter povečati poklicno uspešnost.
Ključ ni v počasnem delu, temveč v pravi, premišljeni hitrosti. Filozofija počasnega in osredotočenega dela namreč v ospredje postavlja ravno pravšnjo uravnavanje energij pri delu, opravljanje ene naloge, osredotočeno delo in izogibanje večopravilnosti. Ta filozofija se namreč zavzema za ravnovesje, harmonijo med delom in zasebnim življenjem, vendar ne vpliva negativno na samo produktivnost.
Slovenci smo v vrhu evropskih držav, ki poročajo o visoki stopnji stresa na delovnem mestu. Ta postaja tudi vedno bolj opazen razlog absentizma in izgubljenih delovnih dni.
Izobraževanje je ključnega pomena
Učenje, da je treba poskrbeti za druge in zase v pravem trenutku, je prvi korak k uvajanju sprememb. V projektu Erasmus+ SNAIL, ki naslavlja filozofijo počasnega in osredotočenega dela, so s tem namenom nastali izobraževalni moduli, s katerimi vodje ali izobraževalci lažje prepoznajo pomembnost in teoretično ozadje 12 sovražnikov počasnega in osredotočenega dela. Skozi vsak modul se vodje lahko naučijo, kateri so ti sovražniki in kako ravnati z vsakim od njih. V naslednjem koraku pa si lahko pomagajo s pripomočki, s katerimi teorijo prenesejo v prakso pri zaposlenih oziroma širši javnosti.
Projektni partnerji smo na podlagi analiz izbrali 12 sovražnikov osredotočenega, mirnega in urejenega delovnega ritma, kar pa še ne pomeni, da drugi ne obstajajo. Dejstvo pa je, da se predlaganih 12 sovražnikov v podjetjih in med zaposlenimi pojavlja zelo pogosto. Pravzaprav niti niso neodvisni. Večinoma vplivajo drug na drugega in skupaj vodijo bodisi v slabo ali dobro delo vodje oziroma delavca.
Bi radi izvedeli več? Kliknite povezavo: Usposabljanje | Slow Work (slow-work.eu)
Vloga izobraževalca ni enostavna
Opravljanje vloge izobraževalca pri predajanju znanja o tako pereči, a precej aktualni tematiki, ni enostavna. Glavni izziv, s katerim se soočajo pri delu z udeleženci, zaposlenimi oziroma tistimi, ki prisluhnejo izobraževalnim vsebinam, je doseči spremembo. Ideje počasnega vodenja oziroma dela ni mogoče hitro uresničiti. Ni dovolj le to, da usposobimo vodje in njihove zaposlene. Gre za dolgoročen proces, ki bi se moral odražati v strateškem načrtovanju organizacije. Kljub temu pa je usposabljanje osebja prva stopnja k uvajanju filozofije počasnega vodenja v organizaciji.
Za spremembe se moramo odločiti sami. A z izobraževanjem je narejen prvi korak.
Izobraževalci pa smo nenazadnje tisti, ki smo odgovorni za opredelitev potreb po usposabljanju, oblikovanju vsebine, pripravo vseh gradiv in didaktičnih pripomočkov, vodenje usposabljanja in evalvacijo. Pomembno je, da vse dejavnosti potekajo v skladu z načeli izobraževanja odraslih. Kot pomoč pri zgoraj omenjenih korakih načrtovanja usposabljanja smo v okviru projekta SNAIL pripravili tudi priročnik za izobraževalke in izobraževalce. Na voljo je na tej povezavi: Online_SI_SNAIL Handbook (canva.com)

Ekipa 6 projektnih partnerjev je tako združila znanje s področja IO, VŽU, usposabljanja v podjetjih, čustvene inteligence pri delu in uvajanja sprememb. Nastali so projekt SNAIL in prostodostopna gradiva: Slow Work | Snail Project (slow-work.eu).
Tina Ojsteršek (tina.ojstersek@lu-velenje.si), AZ LU Velenje