V današnjem času digitalizacije je za uspešno vključevanje v družbo in na trg dela ključno obvladovanje digitalnih orodij. Vendar pa se mnogi v digitalnem svetu ne znajdejo najbolje. To še posebej velja za številne ženske z migrantskim ozadjem, ki so bile v preteklosti prikrajšane za izobraževanje. Hkrati imajo omejeno znanje jezika nove države bivanja. Vključevanje teh žensk v novo okolje zahteva celosten pristop, ki presega zgolj jezikovno opismenjevanje.
Kot odgovor na te izzive je bil razvit projekt STRENGTH (Strengthening Inclusion Opportunities for Women with a Migration Background with Digital Learning), ki preko digitalnega učenja spodbuja socialno in poklicno vključenost žensk z migrantskim ozadjem.
V triletnem projektu STRENGTH, ki ga je financirala EU v programu Erasmus+, si je LU Celje skupaj s štirimi organizacijami iz Nemčije, Avstrije in Francije zadala cilj razviti dostopne rešitve za priseljenke ter jim s pomočjo digitalnega učenja zagotoviti ključna orodja za lažjo integracijo v novo okolje.
Za ženske z migrantskim ozadjem ter vse druge učeče se odrasle priseljence smo pripravili več kot 300 digitalnih učnih nalog v različnih jezikih. Brezplačno so dostopne na spletni strani projekta. Obsegajo štiri različna področja: svet dela, učenje jezikov, socialno vključenost in digitalne kompetence, ki spodbujajo celostno integracijo priseljencev v družbo in na trg dela.
Projekt pa ponuja podporo tudi izobraževalcem odraslih. Pripravljena so didaktična gradiva, učni načrt in program usposabljanja, ki izobraževalcem omogočajo učinkovito uporabo digitalnih učnih metod in gradiv pri delu s priseljenci nasploh. Tako krepijo lastne kompetence, udeležence pa bolje podpirajo pri njihovem procesu integracije.
Ob koncu projekta smo učiteljem, ki poučujejo v jezikovnih tečajih, ter širši skupini zainteresiranih pedagoških delavcev predstavili vsebine, ki smo jih razvili. S tem smo želeli poudariti ključno vlogo digitalnih učnih gradiv in spodbuditi njihovo uporabo pri delu s priseljenci.
Uporabnost nalog, ki spodbujajo digitalno vključenost, so prepoznali tudi predavatelji različnih programov na LU Celje, kot sta Socialna aktivacija albansko govorečih žensk in Začetna integracija priseljencev. Naloge so uspešno implementirali v pedagoški proces, s čimer so krepili digitalne kompetence udeležencev in prispevali k njihovi hitrejši integraciji v naše okolje.
Metka Arnšek (metka.arnsek@lu-celje.si), Ljudska univerza Celje