Skip to content

Projekt Erasmus+ OpenEYE se ukvarja z odprtim izobraževanjem mladih Evropejcev s pomočjo zgodovine, umetnosti in kulture. Ciljna skupina so učitelji, socialni delavci in drugo podporno osebje v formalnem in neformalnem izobraževalnem okolju, ki se pri svojem delu srečujejo z učenci, katerih prvi jezik ni jezik države, v kateri prebivajo. V projektu sta bila razvita metodologija in orodje za poučevanje ter oblikovan priročnik za izobraževalce. Rezultati projekta omogočajo uspešno poučevanje in vključevanje priseljenih učencev v učni proces. Cilj projekta je tudi vplivati na odločevalce politik v vseh partnerskih državah, da zagotovijo podporo izobraževalcem za učinkovito integracijo priseljenih otrok v izobraževalni sistem.

V projektu je sodelovalo šest partnerjev iz štirih evropskih držav: Italije (Naravoslovni muzej iz Livorna), Grčije (The Museum of Greek Children’s Art in PRISMA), Norveške (University of South-Eastern Norway) in Slovenije (OŠ Litija in Izobraževalni Center Geoss).

V projektu smo razvijali vsebine, ki spodbujajo učenje novega jezika in integracijo otrok prek umetnostnih izrazov, kulture in zgodovine. Tudi spremljevalne dejavnosti so bile namenjene učiteljem v osnovnih šolah.

Izobraževalni Center Geoss d.o.o. je v začetku septembra lani gostil kratkotrajne dogodke za skupno usposabljanje osebja. Po dolgem času smo partnerje lahko gostili v živo, kar se je izkazalo za pravo osvežitev. Vzdušje med udeleženci je bilo odlično. Preizkusili so gradivo in podali koristne povratne informacije. Z obiskom kulturnih ustanov in osnovne šole so se seznanili tudi z že obstoječimi dobrimi praksami v  formalnem in neformalnem okolju.

Po sestanku, ki je bil februarja letos v grških Atenah, smo se partnerji projekta srečali še na mednarodni konferenci septembra v Livornu v Italiji. Prisluhnili smo zanimivim predstavitvam. Za vpogled v aktivnosti projekta smo poskrbeli predstavniki partnerskih ustanov. Zunanji udeleženci so imeli predavanja o svojih izkušnjah z delom z otroki priseljenci ali drugimi ranljivimi skupinami, ki jim umetnostno izražanje pomaga k boljši vključenosti v okolje in učenju jezika države, v kateri prebivajo.

Na multiplikativnih dogodkih smo dejavnosti predstavili zainteresirani javnosti. Navzoči so dobili podroben pogled v vsebino projekta ter izbrane aktivnosti tudi preizkusili.

Pilotno testiranje je pokazalo, da učitelji predlagano gradivo sprejemajo odprtih rok in ga lahko ob različnih priložnostih ter na različne načine vključujejo v svoje redno pedagoško delo.

Sodelujočim, ki so sodelovali v projektu ali kateri od naštetih aktivnosti, se zdi uporaba kulturnih izrazov ter umetniškega izražanja neprecenljiva dodana vrednost. S spoznavanjem različnih kultur ter jezikov vsi udeleženi pridobivajo bogata znanja, s tem pa se razbijajo stereotipi in se spodbuja vključenost.

Uradni zaključek projekta OpenEYE je bil ob koncu oktobra, a rezultati živijo dalje.

Gradiva, ki so nastala v projektu, lahko najdete na spletni strani, kjer so tudi podroben opis projekta in uporabni materiali. Dostopen je tudi Priročnik za izobraževalce.

Jasmina Hlaj (organizator@ic-geoss.si), Izobraževalni center Geoss d.o.o.