Razvoj kompetenc odraslih za učenje in socialno pravičnost

Svet in družba se bliskovito spreminjata. Hiter digitalni razvoj, izzivi starajoče se družbe, ekološki problemi, gospodarske krize, spreminjanje delovnih mest in poklicev vodijo v čedalje večjo negotovost in povečujejo socialno-ekonomske razlike med družbenimi skupinami. Z nenehnim učenjem, pridobivanjem novega znanja in spretnosti je mogoče ublažiti odrinjenost številnih skupin odraslih z obrobja družbe. Posledično krepitev znanja in spretnosti prebivalstva prispeva tako k ekonomski učinkovitosti posameznika kot države in tako opolnomoči posameznike za dostopanje do družbenih dobrin.

Izobraževalci odraslih zato vedno znova razčlenjujemo in opredeljujemo potrebe po učenju ter razvoju spretnosti odraslih. Ugotavljanje in tudi razumevanje potreb po učenju in pridobivanju spretnosti pri najranljivejšem delu odraslega prebivalstva v teh negotovih časih je še posebno zahtevna naloga. Pri tem se izobraževalci srečujemo s številnimi ovirami, kot so nizka raven temeljnih spretnosti, šibko zanimanje odraslih iz teh skupin za udeležbo v izobraževanju odraslih, pomanjkanje kakovostnih izobraževalnih programov in tudi administrativne ovire za vključevanje posameznih skupin odraslih v izobraževanje.

S tem védenjem smo leta 2016 na ACS na pobudo Sektorja za izobraževanje odraslih pri MIZŠ začeli z razvojnim projektom Strokovna podpora na področju pridobivanja temeljnih kompetenc 2016–2022.

Projekt obsega pripravo strokovnih gradiv ter razvoj orodij, programov in pristopov tako za razvoj temeljnih kompetenc odraslih kot vpeljevanje in sistemsko umeščanje kakovosti v izobraževanju odraslih. Aktivnosti razvojnega projekta so bile utemeljene in usmerjene v podporo dela strokovnih delavcev in izobraževalcev odraslih pri vključevanju ranljivih skupin odraslih v izobraževanje in usposabljanje za razvoj temeljnih kompetenc ter pri zagotavljanju kakovosti pri načrtovanju in izvajanju izobraževalnih procesov.

Veseli nas, da lahko še pred koncem septembra 2022, ko se bo projekt zaključil, pred vami razgrnemo dosežke in učinke, ki jih je prinesel.

Razvili smo strokovne podlage za razvoj temeljnih zmožnosti in pismenosti odraslih, razširili nabor strokovnih in učnih gradiv, posodobili javnoveljavne izobraževalne programe ter razvijali inovativne pristope v promociji temeljnih zmožnosti tako med strokovno kot splošno javnostjo. Skozi projekt se je pokazala potreba po celostni obravnavi  posameznikovih učnih in izobraževalnih potreb, zato smo vpeljali novo, standardizirano orodje za preverjanje spretnosti odraslih – vprašalnik SVOS. Omogočili smo, da je brezplačno na voljo vsem prebivalcem Slovenije, ne glede na to, kje živijo.

Na področju kakovosti pa smo razvili portal oz. spletno zbirko priporočil, pripomočkov in dobrih praks o samoevalvaciji v izobraževalni organizaciji – Mozaik kakovosti, ki omogoča nadaljnjo strokovno podporo izobraževalnim organizacijam pri vzpostavitvi in nadgradnji notranjih sistemov kakovosti.

Uspehe in dosežke projekta bi radi proslavili tudi z vami, dragi sodelavci, izvajalci in deležniki, ki ste sodelovali v projektu ali nas kakorkoli podpirali v naših prizadevanjih na področju razvoja temeljnih zmožnosti in pismenosti odraslih.

Vabimo vas, da se nam pridružite na zaključni konferenci, ki bo v četrtek, 15. septembra, v Ljubljani. Rezervirajte si datum še danes!

Alenka Štrukelj (alenka.strukelj@acs.si), ACS