Konec leta je čas za analizo ponudbe izobraževanja in učenja, objavljene na spletni strani Kam po znanje 2019/2020, ter predstavitev učnih izsledkov iz analize v zaključnem poročilu. Zavedamo se, da ni mogoče zajeti celotne ponudbe izobraževanja in učenja, je pa na spletni strani predstavljen velik delež izvajalcev in njihova ponudba izobraževanja in učenja v Sloveniji. Da bi na enem mestu ponudili čim več informacij o izobraževalni ponudbi in možnostih za vključitev v izobraževanje in usposabljanje, na spletni strani izobraževalno ponudbo redno dopolnjujemo in posodabljamo ter objavljamo tudi druge koristne informacije in spletne povezave o možnostih za izobraževanje in učenje odraslih.
V analizo je bilo zajetih 224 izvajalcev IO in 3.460 programov izobraževanja in usposabljanja, predstavljenih na spletni strani Kam po znanje do konca leta 2019. Mreža izvajalcev izobraževanja in učenja odraslih je razvejana po vseh slovenskih regijah, najštevilčnejši pa so izvajalci IO v osrednjeslovenski regiji, kjer je tudi največje povpraševanje po izobraževanju. Obstajajo tudi razlike med občinami glede ponudbe izobraževanja in učenja za odrasle v lokalnem okolju. Med 54 analiziranimi občinami izstopa ljubljanska z največjo izobraževalno ponudbo za odrasle. Med ponudniki izobraževanja in učenja odraslih so najštevilčnejše srednje šole in njihove enote za IO, zasebne ustanove in šole ter LU, številni pa so tudi izvajalci, zlasti neformalnega izobraževanja in učenja, katerih primarna dejavnost ni nujno izobraževalna dejavnost (društva ali zveze društev, knjižnice, muzeji, galerije, zavodi, združenja, zbornice idr.).
Kar 70 % zbrane izobraževalne ponudbe so programi neformalnega učenja in IO, med njimi pa prevladujejo programi učenja tujih jezikov (angleškega, nemškega, italijanskega, francoskega, slovenskega jezika kot tujega jezika in drugi), sledijo programi, namenjeni razvijanju temeljnega znanja in spretnosti iz branja, pisanja in računanja, programi za razvoj osebnih spretnosti in osebnostnega razvoja, programi priprav na preverjanje in potrjevanje nacionalne poklicne kvalifikacije (NPK), programi s področja IKT ter programi poslovnih in upravnih ved. V ponudbi formalnega izobraževanja za odrasle (30 %) prevladujejo programi srednjega tehniškega in strokovnega ter splošnega izobraževanja za odrasle ter programi srednjega poklicnega izobraževanja odraslih. Zelo raznovrstna paleta ustanov vpliva tudi na vsebinsko pestrost ponudbe izobraževanja in učenja odraslih. Največ programov je z vsebinskega področja Umetnost in humanistika, Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo ter Poslovne in upravne vede, pravo.
Izvajalci izobraževanja in učenja so velik del načrtovane izobraževalne ponudbe namenili najširši javnosti (vsem odraslim), številni programi izobraževanja in učenja pa so namenjeni določenim ciljnim skupinam, kot so brezposelni, nižje izobraženi in usposobljeni odrasli z nizkimi spretnostmi, starejši, strokovnjaki v izobraževanju in na drugih področjih, osebe s posebnimi potrebami, priseljenci in druge ciljne skupine odraslih. Odrasli lahko pridobivajo znanje in spretnosti v različnih oblikah izobraževanja in učenja, najpogosteje pa so izvajalci navedli, da bodo programe izobraževanja in usposabljanja izvedli v obliki tečajev, predavanj ali delavnic.
Podrobnosti so objavljene v zaključnem poročilu na spletni strani ACS v Digitalni bralnici ter na spletni strani Kam po znanje.
Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS