V eni od delovnih skupin, ki so jo vodili Simona Pavlin in Gregor Sepaher z RIC Novo mesto ter Tatjana Babić s CDI Univerzum Ljubljana, smo obravnavali digitalno pismenost v zrelih letih. Po uvodni digitalni delavnici smo skušali odgovoriti na vprašanje, kako v zrelih letih ostati vključen in aktiven v hitro spreminjajočem se digitalnem svetu. Napredek v razvoju sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) prinaša koristi na vseh področjih življenja in dela, a tehnologija je v pomoč le, če jo znamo uporabljati. Vrzel med digitalno pismenimi in nepismenimi se povečuje, s tem pa se pojavlja tudi tveganje za povečevanje medgeneracijskega prepada in socialne izključenosti.

Starejši v Sloveniji na področju obvladovanja digitalnih veščin zaostajajo za starejšimi v drugih državah EU, prav tako pa Slovenija zaostaja tudi pri vključevanju starejših v informacijsko družbo. V delovni skupini smo se spraševali, katera znanja in spretnosti IKT starejši potrebujejo za večjo vključenost v družbo, ter kako te vsebine ustrezno prilagoditi posameznim ciljnim skupinam in različnim generacijam uporabnikov, njihovemu znanju in možnostim. Strinjali smo se, da redna izobraževanja in usposabljanja potrebujejo tudi izobraževalci odraslih, ki se bodo tako seznanjali z novostmi na področju temeljne zmožnosti digitalna pismenost.

Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS