Čas hitrih sprememb, v katerem se nahajamo, nam narekuje razvijanje novih strategij in pristopov tudi v IO. Na pot odkrivanja se je pod okriljem urednice doc. dr. Petre Javrh zato podalo kar 30 raznovrstnih strokovnjakov, ki so na enem mestu zbrali svoje znanje, izkušnje in ideje – ustvarili so zakladnico znanja za vse, ki se na kakršen koli način ukvarjajo z IO.
Naloge smo se lotili, ker smo v omrežjih strokovnjakov na terenu zaznali močno potrebo po obravnavi te tematike. Ko pa smo se poglobili v posamezne vidike, smo presenečeno ugotavljali, da to področje ni tako razvito, kot smo pričakovali. V iskanju odgovorov smo se pogumno podali v različne smeri.
Monografija Opolnomočenje: Nove strategije doseganja in ozaveščanja odraslih je zasnovana kot tehtni strokovni razmislek, opremljen z znanstvenimi podatki. V njej avtorji, raziskovalci in praktiki spregovorijo o sodobnih dilemah izobraževanja odraslih. Ključni cilj njihovih prizadevanj je opolnomočenje odraslih. Z njim izobraževalci posameznikom ali skupinam omogočamo razvijanje sposobnosti, pridobivanje znanja, spretnosti in predvsem samozavesti za postavitev in uresničevanje lastnih ciljev. Prispevamo k premagovanju ovir ter večji avtonomnosti pri odločanju o sebi in svojem življenju.
V svojih razmišljanjih se avtorji naslanjajo predvsem na humanistični vidik opolnomočenja. Vrednote, iz katerih izhaja, postavljajo posameznika in njegovo dostojanstvo v središče, da bi skozi učenje lahko postajal najboljša različica samega sebe. Monografija izpostavlja tudi različno terminologijo, ki so jo avtorji sistematizirali s sklicevanjem na teoretične (slovenske in tuje) razprave, pravne podlage ter številne sodobne in aktualne vire ter literaturo. Spoznanja bodo dragocena tako za raziskovalce kot praktike.

Monografija je izšla v okviru projekta Krepitev vseživljenjskega učenja. Sofinancirata ga RS, MVI in EU iz ESS plus. Dostopna je v tiskani in elektronski obliki.
Priredila: Jana Plaznik (jana.plaznik@acs.si), ACS