Skip to content

LU Kranj je v marcu pripravila dogodek za zaposlovalce Motivacija in pripadnost zaposlenih v praksi, saj želi okrepiti sodelovanje s podjetji v lokalnem okolju.

Uvodoma so udeleženci dogodka dobili vpogled v raziskave dr. Eve Boštjančič na področju motivacije in pripadnosti zaposlenih. Mateja Šmid, direktorica LU Kranj, jih je vodila v razmišljanju, kako z izobraževanjem pripomorejo k večji motivaciji zaposlenih. Maša Jamnik iz Elektro Gorenjska je kot dobro prakso predstavila, kako podjetje spodbuja zaposlene k vseživljenjskemu učenju.

Ena od dejavnosti, ki jih nameravajo na LU Kranj v prihodnje ponuditi sodelujočim podjetjem, pa je tudi možnost reševanja SVOS, ki bo podjetjem lahko pomagal identificirati potrebe zaposlenih po znanju. Na podlagi analize anonimiziranih rezultatov, ki jih bodo dosegli zaposleni pri izpolnjevanju vprašalnika, bodo lažje in učinkoviteje načrtovali izobraževanja svojih kadrov.

Da bi udeleženci izobraževanja dobili kar najpopolnejšo informacijo o vprašalniku SVOS, so k sodelovanju povabili tudi Andragoški center Slovenije, ki deluje tudi kot Nacionalna točka  SVOS. Darija Premk je udeležence dogodka najprej izzvala z vprašanjem, katere spretnosti njihovih zaposlenih se jim zdijo najpomembnejše. Presenečeno so ugotovili, da temeljnih spretnosti, kot so razumevanje navodil, reševanje matematičnih izzivov in uporaba digitalnih orodij, ni med njimi. Bolj se osredotočajo na obvladovanje poklicnih kompetenc in mehkih veščin, kot so komunikativnost, sodelovanje in zmožnost projektnega dela, ne pomislijo pa, da so temeljne spretnosti tiste, na katerih temeljijo tako poklicne kompetence kot tudi druge veščine. Zaposlenim namreč pomagajo k suverenosti in samozavesti pri delu. To je tudi razlog, da bolje komunicirajo, sodelujejo ter hitreje in lažje rešujejo zadane naloge. Ko delodajalec pokaže skrb za njihovo vseživljenjsko učenje, pa se zviša tudi motivacija zaposlenih in pripadnost podjetju, so ugotovile vse govornice.

Darija je nato predstavila rezultate mednarodne raziskave PIAAC. Ta je pokazala, da je stanje spretnosti v Sloveniji pod povprečjem držav OECD in da kar vsak četrti Slovenec nima dovolj razvitih temeljnih spretnosti za uspešno vključevanje v družbo. Vsi ti imajo težave tako v življenju kot pri delu. Udeležence je podrobno seznanila z elementi inštrumenta SVOS. Poudarila je, da uporabnik takoj po končanem reševanju dobi individualizirane in primerljive rezultate, ki mu pomagajo odkriti, kako dobre so njegove temeljne spretnosti in kaj lahko še izboljša. Podjetja pa lahko izkoristijo tudi možnost, da v sodelovanju s lokalnimi točkami, v tem primeru z LU Kranj, sodelujejo pri oceni vseh zaposlenih. Na podlagi doseženih rezultatov skupaj načrtujejo zanje in za podjetje ustrezna izobraževanja.

Septembra se projekt EU Razvoj kompetenc odraslih 2016–2022 izteka. Kljub temu smo podaljšali pogodbo z izvajalcem. Lokalne točke SVOS bodo torej kode za dostop do vprašalnika lahko koristile še vse do konca leta 2024. Tako možnost, da v ocenjevanje temeljnih spretnosti vključijo kar največ podjetij in s tem utrdijo sodelovanje z njimi, ostaja odprta.

Alenka Štrukelj (alenka.strukelj@acs.si), ACS