Točno na Svetovni dan duševnega zdravja se je preko 70 kadrovskih direktorjev in ostalih gostov, ki skrbijo za zdravje zaposlenih v podjetjih, v Ljubljani udeležilo HR poslovnega zajtrka pod geslom Menopavza, del kadrovske strategije. Organizatorja HR poslovnega zajtrka, karierni zaposlitveni portal Optius.com in Cene Štupar – CILJ sta združila moči in povabila 3 odlične gostje, da bi opolnomočila kadrovske strokovnjake oz. tiste, ki so zadolženi za zdravje svojih zaposlenih.

Ozaveščanje je ključno za zdravje starejših sodelavk in sodelavcev.

Skrb za zadovoljne in zdrave zaposlene je ključna pri današnjih demografskih trendih, saj je Slovenija 7. najstarejša država na svetu. Če so še naše babice v menopavzo vstopale, ko so bile že v pokoju, jo danes doživimo na delovnih mestih.

Saša Boštjančič,

Optius.com

Direktor Javnega zavoda Cene Štupar – CILJ je dodal: »Pri nas vedno več vlagamo v zdravje naših zaposlenih. Kot ponudniki VŽU se zavedamo, da le z ozaveščanjem in izobraževanjem tako znotraj podjetij kot tudi širše lahko dosežemo večjo strpnost, večje razumevanje in bolj zadovoljne zaposlene.«

»Poleg pa tega pa pride do upada hormonov pri obeh spolih, moški gredo skozi andropavzo, o kateri se tudi na splošno manj govori, niso pa izvzeti,« je dodala Ksenija Šelih Martine, spec. porodništva in ginekologije.

Menopavza naj ne postane kriza srednjih let, temveč priložnost za vstop v najproduktivnejša karierna leta.

Ksenija Šelih Martinec, specialistka ginekologije in porodništva, je navedla, da je menopavza enkraten dogodek. Koliko časa trajajo hormonske spremembe in kdaj bo nastopila, pa ni mogoče natančno napovedati. V telesu se običajno podre simfonija hormonskega ravnovesja.

Magdalena Fabčič, vodnica skozi menopavzo, je poudarila, da moramo na menopavzo gledati kot na priložnost, ko ženska lahko ponovno odkrije samo sebe. Ima čas zase in se lahko posveti tudi razvoju kariere. Sicer nam res že kmalu po tridesetem letu moč in energija začneta usihati, vendar pa raziskave kažejo, da nekje od petdesetega leta naprej zadovoljstvo z življenjem narašča.

Izrecno je poudarila, da je treba nehati govoriti o simptomih menopavze, saj gre za naraven proces. Govorimo “le” o znakih in večina žensk povsem dobro prenaša menopavzo – le četrtina je takih, ki imajo resne težave.

Skrb zase skozi vsa obdobja je najboljša popotnica za zdravje.

Kot tretja gostja je na Podjetniškem zajtrku spregovorila Zinka Kosec, predstavnica predmenopavzne generacije, pobudnica novejše panoge na področju zdravja zaposlenih, korporativnega velnesa. Predstavila je čuječnost kot orodje sodobne ženske tudi na delovnem mestu.  V predmenopavznem obdobju moramo torej delati na petih področjih: fizičnem, mentalnem, socialnem, čustvenem in duhovnem. Kot zanimivost nam je postregla s podatkom, da če se nam telesna teža zmanjša za 5 % zaradi dehidracije, se zmanjša tudi delovna učinkovitost, in to kar za 30 %. Tudi depresije so značilne za perfekcioniste in ne za tiste, ki imajo preveč dela oziroma šefa, s katerim niso zadovoljni. Zato je skrb za vseh pet področij že v predmenopavznem obdobju res zelo pomembna. Pri tem si lahko pomagamo tudi s čuječnostjo.

Vse tri sogovornice so se strinjale, da imajo podjetja lahko velik vpliv na zdravje svojih starejših sodelavk in sodelavcev, da je treba dejavnosti še dodatno prilagoditi in dopolniti tudi z obravnavano temo in spremembami, ki pridejo z zrelejšimi leti. Ključno je že pogovarjanje o problematiki, ozaveščanje in izobraževanje ter prilagojena obravnava posameznika. Podjetja naj menopavzo odločneje vključijo v svojo kadrovsko strategijo in uvedejo rešitve, ki velikokrat niti niso finančno zahtevne. Same pa lahko zase najbolje poskrbimo z zdravim življenjskim slogom in bogatim socialnim življenjem.

Aleksandra Janežič Lipar (aleksandra.janezic@cene-stupar.si), Cene Štupar – CILJ