Evropska zveza za temeljne spretnosti odraslih (EBSN) je 15. in 16. junija izpeljala vsebinsko bogato Letno konferenco z naslovom Vidiki kakovosti v programih pismenosti odraslih – Profesionalni razvoj strokovnih delavcev na vseh področjih implementacije. V pregovorno najlepšem in univerzitetnem madžarskem mestu Pecs, v palači družbenih dejavnosti Civil Közösségek Háza, smo se srečali člani zveze iz številnih evropskih držav in izobraževalci odraslih. Dogodek so zaznamovali prispevki in nagovori strokovnjakov.

  • Nemeth Balazs iz Univerze v Pecsu je v kratkem pregledu povzel razvoj IO in vlogo pismenosti v zadnjih nekaj desetletjih prek delovanja UNESCO in znanih andragogov iz vsega sveta. Posebej je poudaril vlogo univerze pri razvoju področja pismenosti odraslih.
  • Judith Alamprese, raziskovalka iz ZDA, je poudarila uporabo digitalnih tehnologij v podporo razvoju pismenosti in izkušnje z aplikacijo za pošiljanje SMS. Ta jim je omogočila stik z udeleženci programov pismenosti v ZDA v času epidemije novega koronavirusa.
  • Sofija Doškarova, predstavnica EK, je podčrtala vlogo temeljnih spretnosti znotraj kampanje ELS in mehanizme, ki so na voljo državam za naložbe v to področje.
  • Zoltan Daniel, direktor direktorata za izobraževanje za socialno vključenost pri madžarskem ministrstvu za notranje zadeve, je predstavil zanimive nove politike in pristope k dvigu socialne vključenosti ranljivih skupin odraslih na Madžarskem.

Predstavniki EBSN so drugi dan konference namenili predstavitvi rezultatov triletnega razvojnega projekta Erasmus+ Professional development series. V projektu pripravljajo module za izobraževanje učiteljev v programih pismenosti, da bi podprli profesionalni razvoj kadrov na tem področju. Tečejo tudi sodelovanja z univerzami v različnih državah, da bi omogočili akreditacijo programa usposabljanja.

Letošnja poslanica med drugim govori o tem, da se udeleženci konference EBSN 2023:

  • zavezujejo, da si bodo še naprej prizadevali za podporo kakovosti učenja temeljnih spretnosti v lokalnih, regionalnih, nacionalnih in evropskih sistemih izobraževanja in usposabljanja odraslih;
  • zavedajo, da je izboljšanje kakovosti učenja temeljnih spretnosti močno odvisno od raziskav in inovacij na tem področju. Zato EBSN poziva akademske institucije, oblikovalce politik, ponudnike izobraževanja za temeljne spretnosti k bolj osredotočenemu delovanju. Izvajalce in udeležence ter druge zainteresirane strani pa vabi k sodelovanju pri novih raziskovalnih programih in izmenjavi učinkovitih praks;
  • zavedajo, da so temeljne spretnosti odraslih več kot le pismenost, matematične, digitalne spretnosti, in obsegajo med drugim tudi finančno in zdravstveno pismenost, podjetništvo, okoljsko ozaveščenost, kritično mišljenje, digitalno in spletno varnost, aktivno demokratično državljanstvo, vrednote, ki krepijo mir, in spretnosti reševanja sporov;
  • aktivno vključujejo v prizadevanja za reševanje mednarodnih gospodarskih, socialnih in drugih problemov, vključno z Globalno zvezo za pismenost UNESCO in zaključki konference CONFINTEA.

Na konferenci sva dr. Petra Javrh in avtorica prispevka z ACS predstavili prispevek z naslovom Močna poklicna identiteta je povezana z raziskovanjem lastne profesionalne prakse. Na kratko sva ga povzeli na spletni razpravi EPALE z naslovom Poudarek na temeljnih spretnostih v ELS.

Na skupščini zveze EBSN 14. junija so člani izvolili novega generalnega sekretarja zveze. Madžar Zoltán Várkonyi je tem položaju nadomestil ustanoviteljico zveze Gracielo Sbertoli. Zoltan je eden od  pobudnikov madžarskega združenja za vseživljenjsko učenje in je imel odločilno vlogo pri razvoju in spodbujanju mreže centrov za samostojno učenje v tej sosednji državi. Soustanovitelj in direktor podjetja Progress Development Co., ki deluje kot sedež sekretariata EBSN v Budimpešti, je tudi vodja projekta EBSN Professional Development Series.

Mag. Estera Možina (ester.mozina@acs.si), ACS