Skip to content

Prihodnost se ne kaže samo zunaj. Ustvarja se. Hkrati pa prihodnost pomeni spremembo. Ta se zdi na prvi pogled nekaterim privlačna, drugim grozljiva. Lahko pa se strinjamo, da nam spremembe prinašajo nove priložnosti in izzive. Naučimo se novih stvari, sprejmemo nove rešitve, rešujemo nove težave, zastavimo kritična vprašanja, sprejmemo pozive za nove kompetence, tako za formalna kot tudi za neformalna znanja, izzive, ki nam nudijo meddisciplinarno sodelovanje, ustvarjanje, inovacije, kritično razmišljanje, digitalno pismenost itd.

Če strnemo vse skupaj, lahko opazimo, da sta izobraževanje in usposabljanje ključ do kompetenc prihodnosti. Za številne organizacije so kompetence postale rdeča nit, ki povezuje vse zaposlene in podjetje. Kompetence zagotavljajo jasen nabor pričakovanj delodajalca, kar pomeni, da pripravijo posameznika za delo v dinamičnem poslovnem okolju, kjer delovna mesta niso iz leta v leto enaka. Koristijo posamezniku, organizaciji in družbi. Poleg tega gre za povečanje okretnosti delovne sile in produktivnosti, prepoznavanje in razvijanje visokih potencialov ali ohranjanje vrhunskih talentov. Usposabljanje zaposlenih je v veliki meri povezano s številnimi prednostmi za podjetje – povečati produktivnost in storilnost ter ustvariti skladnost med organizacijo in zaposlenim.

Zaposleni se moramo vprašati, katere kompetence potrebujemo v očeh delodajalca 4. industrijske revolucije? Ravno tu ima pomembno vlogo projekt ‘Strokovna podpora informativno svetovalni dejavnosti in vrednotenju neformalno pridobljenega znanja 2016–2022’, ki ga sofinancirata ESS in MIZŠ. Posamezniki lahko v projektu ob podpori svetovalke v izobraževanju in usposabljanju zaposlenih skupaj soustvarjajo rešitve, zajamejo potrebe zaposlenega ali nudijo pomoč pri vključevanju v izobraževanje.

V času hitrih sprememb je stanje na mestu najbolj nevarna dejavnost.

Brian Tracy

Ključ do uspeha vsake organizacije so pravi ljudje na pravem mestu. Tako imenovano organizacijsko uglaševanje (ang. onboarding) je proces, s katerim se novo zaposleni celostno vključi v organizacijo z namenom, da postane hitro učinkovit, uspešen, zadovoljen in podjetju predan. Podjetja se zavedajo, da je mogoče nove razmere delovanja premagovati tako, da namenjajo večjo pozornost človeku in naložbam vanj. Namen je zmanjšati stres in zahtevnost ob prihodu na novo delovno mesto ter posameznika uspešno vključiti v organizacijo. Iz tega razloga smo se v Svetovalnem središču Novo mesto odločili za brezplačno testiranje zaposlenih vlog v timu s pomočjo Belbinove samoocenjevalne lestvice. Belbin Meredith je leta 1981 predstavil svojo teorijo timskih vlog. Njegova raziskava je pokazala, da za uspeh ekipe ni pomemben intelekt, ampak vedenje članov. Ena najpomembnejših lastnosti uspešnih timov je razporeditev vlog, zato je opredelil 9 timskih vlog.  Vprašalnik je v korist predvsem vodjem timov, saj prikaže posamezne značilnosti posameznikov ali njihove vloge, s čimer ustvarijo najučinkovitejše delovanje.

Zatorej »sprejmite, pridite, zatem delujte« – v korist sebi, organizaciji, podjetju in družbi«, saj nihče ne ve natančno, kakšna prihodnost nas čaka.

Ana Marija Blažič (anamarija.blazic@ric-nm.si), RIC Novo mesto